Diskuse

ing.arch. Zdeněk Kupec, ANO Praha 3: K revitalizaci nám. Jiřího z Poděbrad

Vložit nový příspěvek

proč měnit co vyhovuje

1.7.2014 19:43 vložil zdena

Náměstí je vyhovující aslouží všem účelům a nemělo by se do něj y zasahovat. Proč se najednou vymýšlejí pro všechna náměstí drahé a zbytečné přestavby!


Reagovat  Reagovat s citací


Re: proč měnit co vyhovuje

12.8.2014 10:10 vložil Roman

Zbytečná přestavba by vyčerpala kasu částkou 90 mil., milionové odměny by získali ti, co to zadávají. Většinou je to 10%, takže 9 mil. A ani nehnout prstem.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: proč měnit co vyhovuje

12.8.2014 11:43 vložil Filip

Nevím jak Vy, ale podle mě nějakou renovaci si Jiřák zaslouží. Na to náměstí se nesáhlo už hodne dlouho.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: proč měnit co vyhovuje

12.8.2014 12:32 vložil O3b

Pročetl jsem všechny Vaše příspěvky. Přijdete mi jako člověk, který musí za každou cenu vše kritizovat, ale sám si nejste schopen sehnat alespoň základní informace.
Jinak mě se zvažovaná podoba Jiřáku dvakrát nelíbí, ale rekonstrukce je velmi aktuální. Kromě všeobecné zanedbanosti tam schází pořádný flek na farmářský trh a trávník by si zasloužil umělou závlahu, jelikož to co tam je, není trávník ale udupaná hlína.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: proč měnit co vyhovuje

11.8.2016 17:09 vložil Zdena

t o, co navrhujete právě v tomto projektu není .To bude právě znemožněno tímto ,projektem.Projekt byl na stavebním úřadě schválen a není tam místo na trhy a přibudou tam na každé straně tři řady stromů, které zastíní kostel kašna bude přesunuta samotná, aby tam formálně zůstala kvůli autorským právům, ale bez současného sezení u ní. Stromy zde nejsou ozdobou, ale zbytečností. když . vyrostou, právě kostel zastíní


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: proč měnit co vyhovuje

12.8.2014 14:58 vložil Jirka Ptáček

K těm cenám si dovolím malý příklad. Původní odhady nákladů rekonstrukce Havlíčkova náměstí byly 20 - 25 mil. Kč. Jak jistě víte, je to mnohem menší náměstí. Jenže pak se udělalo regulérní výběrové řízení a vítězná firma požadovala zhruba půlku - tedy 13 mil. Kč. Z těch 13 mil. Kč se podařilo 12 mil. pokrýt dotací z EU. Tedy výsledkem je, že ačkoliv se původně hovořilo o sumě převyšující 20 mil., je rozpočet zatížen sumou 1 mil. Kč – tedy dvacetkrát menší.
Já chápu, že lidi jsou plni skepse a z novin se dovídají spíše o navyšování původních odhadů. Ale vy zase pochopte, že v situaci, kdy není známo ani to, co přesně se tam bude stavět, je nějaká predikce ceny pouhým cucáním z prstu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: proč měnit co vyhovuje

28.1.2016 11:16 vložil Kateřina Marie Rychnovská

Takže...stromy když tak v betonu a beton na veselí masopustů a jiných oslav....kostel až na 2místě...lidi ať se udusej...zeleň není potřeba...nejen že čisťí ovzduší, ale je i jistá hluková bariéra...a v létě?? Rozpálený šedivý beton je to nejlepší...můžete si tam dělat pikniky na holém betonu...jupí...a v zimě to bude suppa...pryč se zelení...pryč s kostely...slavmé maso-pusty...místo půstů jatérničky...místo vody víno... RESUMÉ...Ty návrhy by lépe vyřešilo dítko školou povinné...trochu citu...PŘÍRODA A KOSTEL V POZADÍ S MONUMENTEM VĚŽE A PŘEKRÁSNÉ BARÁKY JSOU ZDE PRIORITOU...SPOLU SE ZDRAVÍ PROSPĚŠNOU ZELENÍ...CIT-INTUICE A RESPEKT PŘEDEVŠÍM KE ZDRAVÉMU ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ...STROMY DO BETONU NEPATŘÍ...PŘIMLOUVÁM SE ZA TROCHU VÍC TALENTU A NE JEN POČÍTAT PENÍZE. TY NÁVRHY JSOU BEZ TALENTU...PRÁZNÉ NIC NARYCHLO ... kde je koutek pro děti...zelená místa pro trhy i pro stařenky...fontána v zeleni...holubník pro holuby s budkou pro bezdomovce, který tak dostane práci a bude pravidelně zametat nejen trus a krmit a napájet potravou s holubí antikoncepcí jako napr. ve Vídni ;) by se zamezilo přemnožování a nemuseli se jen dokola za nemalé peníze neeticky vyvražďovat...(prostředí bez přírody tj. bez zeleně a ostatních živočichů je smutné bezduché prázdné nic, stejně jako každé betonové veselí...kde jsou mobilní zahrádky na květiny či pěstování zeleniny pro školu, výuku dětí a seniory z okolí jako to mají např. v Dánsku, Rakousku, Švýcarsku, Španělsku...PROČ SE KONEČNĚ NEUDĚLÁ AIO PRO VŠECHNY. KRÁSNÁ BOHU-TEDY PŘÍRODĚ A OSTATNÍMU STVOŘENÍ LIBÁ věc...Pořád jen bla bla bla a skutek utek. DEJTE ŠANCI TALENTŮM A MLADÝM AŤ NAČRTNOU SVÉ PŘEDSTAVY...JAKO GAUDÍ NAPŘÍKLAD...DEJTE ŠANCI GÉNIUM MLÁDÍ A NEZASLEPENOSTI PŘED ÚPLATNOU A DOBĚ POPLATNOU ŠEDÍ BETONOVÝCH STARCŮ ZAŠLÝCH ČASŮ MARNOSTI. JIŘÁK MUSÍ BÝT ZÁŘIVÁ PERLA NE BETONOVÁ OSLAVA MARNOSTI A ZMARU EGOCENTRICKÝCH KOMERČNÍCH KONZUMNÍCH OSLAV. Můj názor ;)....a že na nèj mám právo ;) ♡ NAMASTE


Reagovat  Reagovat s citací


Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

30.5.2014 09:01 vložil Zuzana Merhautová

Dobrý den,
můžete mi, prosím, poslat odkaz, kde a kdy přesně proběhne prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad? Nemohu to stránkách MČ Praha 3 najít.
Děkuji.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

30.5.2014 21:46 vložil Michal Vronský

Určitě by bylo vhodnější, kdyby ateliér MCA nejprve dostal šanci svůj návrh představit. Zatím se tady všichni pohoršují nad jedním ne příliš šťastným obrázkem a vynášejí nad ním nejrůznější soudy a interpretace.
Zároveň si nemyslím, že by návrh MCA nějak potlačoval charakter náměstí coby místa k setkávání lidí.
Vydlážděná plocha před kostelem zdůrazňuje stavbu samotnou. Stromy ani tržiště před kostel skutečně nepatří. Kostel je nositelem duchovních hodnot, místem pro klid a meditaci. Vedle toho tržiště je místem pro kšeft a řeší se zde zcela jiné hodnoty než duchovní. Je dobře, že návrh ruší tržiště na místě před kostelem, a pokud se nemýlím, přesouvá tržiště na symbolicky méně důležité místo za kostel. To však nevím, protože z toho jednoho obrázku to není vůbec patrné.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

31.5.2014 19:58 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec

Podle mých informací proběhne debata v pondělí 9.6. 2014 od 18.00 hod. v jídelně ZŠ nám. Jiřího z Poděbrad (orientační číslo 7).


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

2.6.2014 17:30 vložil Vladislava Hujová

Dobrý den, ráda bych opravila informaci o místě konání prezentace. Ta proběhne opravdu v pondělí 9.června od 18hod, ale v nově zrekonstruovaném informačním centru Prahy 3, Milešovská 1. Ráda bych tímto pozvala všechny občany, kteří mají zájem se dozvědět aktuální stav.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

3.6.2014 09:34 vložil Vladislava Hujová

Dobrý den všem, z kapacitních důvodů se dizkuse o revitalizaci přesouvá z informačního centra do prostor jídelny ZŠ na náměstí Jiřího z Poděbrad . Informace bude dnes také zveřejněna na webu MČ a samotném IC.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

6.6.2014 22:55 vložil ing.arch.Zdeněk Kupec



Paní starostko,
to se Vám trochu nepovedlo. Tuto informaci jsem sdělil našim občanům již 31.5.2014 (viz výše) ! ...ale chápu, v každé koalici to občas zaskřípe a nebudu to dále rozpitvávat.
Trápí mne jiná věc : V úterý 3. června 2014 od 18. hod. představil kvalifikovaně místostarosta Mgr. Ondřej Rut v novém infocentru radnice na rohu Milešovské ulice a nám. Jiřího z Poděbrad aktualizovaný „Strategický plán rozvoje MČ Prahy 3“ (dále jen SPR). Pozvánku jsme mohli najít v čerstvých Radničních novinách č. 6/2014. Bohužel jste je asi v době konání besedy ještě nenašli ve své listovní schránce. SPR je opravdu správný, koncepční, důležitý, přehledný a metodický nástroj, který by měl být postaven na konsenzu politického vedení obce s jejími obyvateli. Měl by !!! Těm, kteří zatím netuší o čem to vlastně blábolím, tak SPR je taková Santnerka (dobrá kuchařka) v metodice a strategii řízení obce.
V tzv. Plečnikově síni infocentra (kam nás mylně zvala paní starostka k revitalizaci) se nás, včetně mé maličkosti, „tísnilo“ 8 (slovy : osm) občanů MČ Prahy 3, a to jeden z nich se spletl a znechuceně odešel – očekával totiž diskuzi o revitalizaci Jiřáku ;-)) . Jakmile se slova ujal autor SPR ing. Nehyba (AQE) omezily se dotazy, připomínky a protesty přítomných občanů již jen na zvuky přicházející zevnitř, tj. vrzání kloubů a střevní bouře (pravda, až na výjimku).
Pokud se chceme/chcete obdobně aktivně podílet na veřejné diskuzi k revitalizaci nám. Jiřího z Poděbrad (v pondělí 9. června), může paní starostka potřetí změnit místo konání ze školní jídelny zpět do Plečnikovi (před)síně infocentra. Budeme se tam „bát“ asi již jen v sedmi, ing.arch. Zdeněk Lukeš - historik architektury až z Pr. hradu, vedoucí odboru ÚP MČ Prahy 3 ing. arch. Zdeněk Fikar, jeden až dva "stateční" radní, autor studie a já občan ing.arch.Zdeněk Kupec (asi bude přeZdeňkováno ;-) ) ! Pro upřesnění : Já se tam budu bát hlavně o těch 89 mil Kč z rozpočtu MČ (POZOR, budou nám samozřejmě podle tvrdit, že se to zaplatí z dotací EU).
Ale zpět k „jádru pudla“ : podkladem pro aktualizaci SPR bylo i anonymní dotazníkové šetření pro zjištění názorů, připomínek a podnětů obyvatel MČ. V průběhu měsíce června a července 2013 byl v souvislosti s aktualizací Strategického plánu rozvoje MČ Praha 3 proveden na území městské části anonymní průzkum kvality života občanů. Průzkumu se údajně zúčastnilo (dle mého názoru „jen“) 707 respondentů : obyvatel MČ P3, návštěvníků, turistů, hostů...... Pro upřesnění MČ P3 má 71.409 obyvatel (ale nevím kolik těch ostatních). Z podkladů, které průzkum přinesl je pozoruhodný grafu respondentů podle věkových skupin ! V kategorii do 20 let je započítáno cca 15 (slovy : patnáct) respondentů, v kategorii 70 a více let cca 22 (slovy : dvacet dva) respondentů ! Je s námi šikovně manipulováno již od průzkumů ? Bylo načasování představení aktualizovaného SPR na začátek června, tj. současně s termínem distribuce červnových Radničních novin s inzercí termínu besedy s veřejností nad SPR náhodou ? Byla tato beseda schválně málo inzerována nebo se nechceme(-te) podílet na veřejné samosprávě své městské části ?
ing. arch. Zdeněk Kupec


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Prezentace revitalizace náměstí Jiřího z Poděbrad

7.6.2014 00:25 vložil mirek trejtnar

o SPR jsem trochu psal zde http://www.kauza3.cz/kauza-radnice/dotaznik-k-budoucnosti-prahy-3.html


Reagovat  Reagovat s citací


Změna

27.5.2014 09:45 vložil Simeon Popov

Každá změna má u člověka tři fáze: překvapení/zděšení, vztek a akceptace. Jak zde čtu, tak jsme ve fázi vzteku. Každá změna primárně přináší vzdor a nelibost. Jsme dlouhá léta zvyklí na něco konstantního a najednou se to má změnit. Hledají se pak důvody proč to tak musí být a většinou se konstatuje, že je to zbytečné. Někdy převládá i názor, že něco fungovalo desítky let, proč to tedy měnit. Celý život nás provázejí změny, malé, větší. Na každou reagujeme odlišně, ale nakonec ji akceptujeme a je naší součástí do okamžiku změny další (např. nová práce, nové bydlení, nový partner, nové auto, narození potomka apod.). Ne každá změna musí být k horšímu a lpění na něčem starém, když se kolem mě vše mění, není rovněž řešením. Diskuse je vždy vítána, ale neměla by směrovat pouze k zamítnutí. Současně bych byl rád, aby si diskutující uvědomili, že vizualizace a skutečná proměna náměstí nemají stejný charakter a tím dopad na celkový pocit, dojem a vnímání prostředí je odlišný, tj. po dokončení proměny, bude možná na některé oponenty prostředí působit pozitivněji, než teď po zhlédnutí vizualizace.


Reagovat  Reagovat s citací


Jako právníci

26.5.2014 22:30 vložil heller

Pomalu si začínám myslet, že ta nemoc: "2 právníci rovná se tři právní názory", se začíná přenášet i mezi architekty. To co je zde presentováno jako oponentní názor je už čtvrtý odborný názor na to, jak by mělo vypadat náměstí Jiřího z Poděbrad. Všechny mají ale společnou jednu věc - každý jiný názor než můj je špatný a scestný.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Jako právníci

5.6.2014 09:05 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec

Pane Heller,
opravdu jsem si myslel, že jako bývalý projektant jste "normální",
ale vidím, že pobyt na radnici je nakažlivý..... jsme v jiném století
a v demokracii má každý právo na svůj názor a já jsem svým článkem
jako občan Prahy 3 pouze popsal vady "VAŠÍ RADNÍ" varianty. Na rozdíl od Vás ! Vy jste žádný konkrétní názor neuvedl.....


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Jako právníci

5.6.2014 09:48 vložil heller

Díky za reakci, jenom pro upřesnění - nejsem projektant, ani bývalý (i když jsem měl s projekty co do činění, ale ty byly ve zdravotnictví). Také jsem pouze vyjádřil svůj názor jako občan. Opravdu mám pocit, že v případě, kdy je cokoliv již vysoutěženo (názory se samozřejmě mohou s časem měnit), se objevují další a další nápady, které jsou naprosto odlišné od těch veřejně deklarovaných. Znamená to další kolo soutěží a po jejich skončení opět smršť dalších protinávrhů. To byl asi ten smysl mého příspěvku.
PS: Pobytem na radnici jsem "nezblbnul", mám pocit, že mi hlava ještě slouží.


Reagovat  Reagovat s citací


Vyhozených 100 milionu Kč

26.5.2014 20:38 vložil Zdeněk Zábojník

Revitalizace je zbytečná. Za zajímavou informaci považuji to, že nám bylo tvrzeno, že bude odstraněn průduch z metra a ejhle ono to asi nepůjde.


Reagovat  Reagovat s citací


ano, souhlasím!

26.5.2014 19:38 vložil Sylvie

Souhlasím, utratit spoustu peněz za parkovou úpravu náměstí, které má úplně jiný charakter s funkci- to by byla opravdu škoda, a nejenom finanční. Je potřeba respektovat genia loci a ten "Jiřák" v současné době má!


Reagovat  Reagovat s citací


Kdo?

26.5.2014 17:45 vložil George

Tomu článku dost schází informace o tom, kým autor je. Konkurent vítězného návrhu? Nezávislý expert? Občan? Opoziční politik?
Úsměvnou pasáží je ten povzdech nad absencí vlivu pana faráře. Pan farář je sympatický chlapík. Ale mám pocit, že v době výběrového řízení zde byl zcela jiný kněz. Role kněze v rámci farnosti bývá pouze dočasná.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Milý Georgi !

9.6.2014 04:16 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec

Milý Georgi !
Jestli se nemýlím, tak u Vás schází o Vaší maličkosti (kromě přezdívky George a IP: ip-37-188-239-235.eurotel.cz) také informace a navíc jste neregistrován ! … tzn. použiji v odpovědi Vašeho křestního jména (či přezdívky ?) a domyslím si nějaké příjmení….třeba Dimitrov.
A teď zpět k dotazům :
1) Kým je autor ?
Jsem především nasr.. ý občan MČ Prahy 3 a pak člen ANO, kandidující na radnici, svobodný tvůrčí architekt, urbanista, amatérský hudebník (multiinstrumentalista : klávesy/foukací harmoniky/kytara /chomout s foukačkou+kytara), vysloužilý šestkový volejbalista, tenista, bojovník proti „Divokému Hurdistánu“, milovník červeného vína, bojovník proti větrným mlýnům na zlu, v některých podnicích též zvaný „COWBOY“ (protože jsem slíbil, že na tu radnici jednou přijedu na koni - ekologická doprava-„benzin zdarma na Havl. nám. “ , náměstí posečeno a pohnojeno zdarma, opoziční politiky ten „Indián s jedním modrým okem“ ve předu kouše a vzadu kope , budu „parkovat“ na vyhrazeném místě starostky…….ale SPZ svého auta Vám samozřejmě nenapíšu, protože by jste mi ho hned po této odpovědi, „objel hřebíkem 100“ ! ;-)
2) Konkurent vítězného návrhu ?
ABSOLUTNÉ NE ! Slavnostně přísahám všem voličům, že od Žižkovské radnice jsem nikdy nevzal žádnou zakázku, neuznávám radniční sofistikovaný systém úplatků / a ani bych žádnou (z)“vratku“ zadavateli-radním MČ P3 nedal !/ …..tzn. že v této soutěži bych nemohl uspět i kdyby byl můj návrh „svatý“ !
3) Nezávislý expert ?
;-))))) …těch máme v zastupitelstvu, výborech i komisích plnou radnici a když mi oni k článku na Kauze3 odpoví v diskuzi, tak jen aby se zviditelnili. Pak z hrůzou zjistíte, že nejsou schopni uchopit žádnou myšlenku. 
4) ..add. 1)
5) Opoziční politik ?
Vy jste neupřesnil na jaké úrovni, ale vzhledem k tomu, že se tryskem (jak splašená herka) blíží podzimní komunální volby, tak se patrně ptáte jestli je politické hnutí ANO ,jehož jsem členem, na Praze 3 v zastupitelstvu :
NENÍ !.......ale po podzimní defenestraci stávající koalice : …. ANO ! 6) Úsměvnou pasáží je ten povzdech nad absencí vlivu pana faráře. Pan farář je sympatický chlapík. Ale mám pocit, že v době výběrového řízení zde byl zcela jiný kněz. Role kněze v rámci farnosti bývá pouze dočasná.
Nejsem katolík. Ale, vážený Georgi Dimitrove s „úsměvnou pasáží“, na Našeho monsignora nám nesahej, nebo přestanu být opravdu uctivý a přehnu tě přes koleno a naplácám ti na holou ! Nebavíme se spolu o diluviální době vlády ODS a nějakém vlivu Pana faráře. Ty jsi absolutně nepochopil smysl mého článku o revitalizace nám. Jiřího z Poděbrad. Chrám Nejsvětějšího Srdce Páně je absolutní dominantou prostoru náměstí s duchovní a uměleckou vazbou na genia loci rozmezí Vinohrad a Žižkova. Z prostoru před chrámem, kdysi vyhnal Kristus kupčíky s odpustky (teď někde tam „nahoře“ /pro Dimitrova : tím není myšlena Žižkovská TV věž/ shlíží s odporem na kupčíky z radnice) ! /ještě jednou pro George Dimitrova : moje příjmení je s těmito korupčními kupčíky před boží svatyní zdánlivě společné, ale jen shodou náhod a teď bohužel vím, že jsem se použitým slovníkem dostal mimo „rovinu“ tvého chápání ,….což mne opět nutí se v dalším připravovaném článku pro „pobavení“ na KAUZE3, zamyslet nad úrovní našeho školství ! … dej si raději „brko“, ale ostatní si to možná rádi přečtou !!). Revitalizace náměstí v podobě, ve které nám ji radnice P3 prakticky chtěla zatajit, je takříkajíc dílo ďáblovo ! ;-)) ….. a přemístění „kašny“ je kulturním barbarstvím našich cca 10% bakšiš /pro Georgie „ neplést s hašiš“/ - „odborníků“.
„Vážení přátelé ANO“ – nedopusťme „rozfofrování“ rozpočtu než „půjdou na podzim od válu“.

A teď konečně můj skromný dotaz na G.D. : …….který nadřízený politický dinosaurus tě Dimitrove donutil, abys napsal tyto scestné dotazy? Evidentně jsi mladý modrý pták. Budeš dnes na diskuzi ve škole na Jiřího s Poděbrad, Dimitrove ? ….abych ti mohl, alespoň verbálně naplácat !? ;-)))
ZÁVĚR :
Náměstí fyzicky chybí tzv. pranýř !! Tento webový asi nikdo nečte ;-(((
Ing. Arch. Zdeněk KUPEC

P.S.
Ještě stanovisko Pana faráře k mému článku :

Vážený pane architekte,
také mi naše setkání udělalo radost! A to moje jméno ve Vašem článku je OK!
S přáním všeho dobrého!
Zdenek Wasserbauer, farář
From: zdenek.kupec@volny.cz
Sent: Thursday, May 29, 2014 3:08 PM
To: farar@srdcepane.cz

OMLUVA
Milý Zdeňku Wasserbauere,
s příjemným pocitem vzpomínám na naše krátké setkání.
Já jsem úplně zapoměl po napsání článku o revitalizaci
náměstí Jiřího z Poděbrad Vás informovat, že jsem použil
i Vaše jméno........omlouvám se !!
ing.arch. Zdeněk Kupec





Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Milý Georgi !

9.6.2014 13:07 vložil Dimitar Dimitrov

Dobrý den,
všichni potencionální voliči a sympatizanti ANO musí být nadšeni, jak skvěle jste se zde představil a upozornil nás na existenci místní buňky Anofertu, která se po třech letech probudila, pár měsíců před volbami se začala zajímat o situaci na Praze 3 a vyráží do boje o radnici. Držím Vám palce, ať už konečně členská základna pokoří magickou hranici 10 členů, neodstupují vám na protest proti estébáckým metodám předsedové a vám osobně ať láska k červenému vydrží opět až do rána. Pak se můžeme těšít na další, stejně vtipný a erudovaný komentář.


Reagovat  Reagovat s citací


Ty stromy prakticky zakryjí

26.5.2014 17:41 vložil Radek

pohled na kostel, náměstí se tak zničí a bude z něho lesopark, který v noci budou lidé ze strachu obcházet obloukem. Ten návrh kdyby udělal nějaký studentík, pochopil bych to, ale arch. kancelář?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Ty stromy prakticky zakryjí

14.6.2014 21:57 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec

Milý Radku !
Tady se zase musím doc. ing.arch. Miroslava Cikána a spoluautorky Pavly Melkové (Atelier MCA) zastat. Oni podle mého názoru dostali před mnoha lety nejasné ideové zadání, které před veřejným projednáváním v ZŠ ani radnice nenašla :-/ a objednatel určitě nepředjímal existenci farmářských trhů a vývoj inv. přípravy podzemních garáží za kostelem.
Čím déle o této kauze uvažuji, tím více se přikláním k názoru, že za tím vším jsou jenom a zase jenom peníze ! Použití vzrostlých stromů (nejsem dendrolog,ale navržení platanů mi zvedá oboje obočí) a co největší zpevněná plocha vydlážděná technickým mramorem, to jsou přesně ty nejdražší položky rozpočtu !
Hezký den !


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

10.7.2016 18:42 vložil zdenek

Tento projekt má být skutečně realizován,protože byl v roce 2016 schválen ve stavebním řízení.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

30.7.2016 09:42 vložil alena

V roce 2014 bylo tolok negativních ohlasů na rekonstrukci nám Jiřího z Poděbrad a nyní nikdo nereaguje na zprávu, že projekt, proti kterému se protestovalo je nyní schválen na stavebním úřadě.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

30.7.2016 12:00 vložil Radek

To je teorie chování mas:
první impuls - nadšení, hurá efekt, protesty,
ten samý impuls podruhé - nezájem ve smyslu to už tu bylo, únava z tématu, vítěznou pozici přebírá protivník







Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

14.8.2016 21:06 vložil zdenek

Jak je možné,že před dvěma roky tento projekt vadil tolika lidem a byl to pouze návrh, nyní je tento projekt už schválen na stavebním úřadě a nikdo se neozve.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

15.8.2016 10:03 vložil Radek

Vždyt jsem to psal, to je psychologie chování mas. Když se něco hodí veřejnosti náhle, jsou protesty, pak se zpomalí tempo, jako když se vaří žába, trvá to sice dva roky, ale žába se vaří a furt spokojeně v hrnci tiše sedí. Aktivizuje se jen tehdy, kdy ji z toho hrnce pošťouchnete aby vyskočila. Nebo na přechodu. Dav lidí přešlapuje, nikdo nevykročí. Teprve až se najde první, který to udělá, dá se do pohybu najednou celý zbytek. Ono je totiž lidem vždy vše jedno do doby než přijde aktivizující impuls.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

23.8.2016 09:12 vložil zdenek

jakto, že najednou nikomu nevadí, že na ploše přibudou na každá stranně 3 řady stromů, staré budou vyměněny, okolí kašny bude zalesněno a kašna samotná bude přesunuta , stromy budou zavlažovány, taže rychle porostou a zakryjí kostel a zaberou celou plochu a zničí možnost pro scházení lidí a to bude ještě k tomu stát 90 milionů


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

15.8.2016 17:14 vložil Matěj Michalk Žaloudek

zdenek napsal

Jak je možné,že před dvěma roky tento projekt vadil tolika lidem a byl to pouze návrh, nyní je tento projekt už schválen na stavebním úřadě a nikdo se neozve.
Doporučuji tento starší článek Kauzy 3: http://www.kauza3.cz/kauzy/komunalni-volby-2014/nechcete-rekonstrukci-namesti-jiriho-z-podebrad-a-co-s-kasnou-prectete-si-koho-volit.html
TOP 09, ODS, ČSSD slibují anketu, novou soutěž, jen dílčí rekonstrukci, důkladnou veřejnou diskuzi... Člověk se tomu musí smát. Jako by tahle radnice kdy chtěla jakoukoliv veřejnou diskuzi.

"Hledání konkrétní podoby a uspořádání náměstí je teprve před námi,“ odpovídá současná starostka a lídrině kandidátky TOP 09 Vladislava Hujová s tím, že by mezi občany chtěla uspořádat anketu. „Pravděpodobné je i vyhlášení nové architektonické soutěže,“ dodává. „Je to neskutečně finančně nákladný návrh. (...) Navíc je deset let starý a nezohledňuje potřeby společnosti 21. století, neuvažuje o farmářských tržištích,“ přiostřuje hodnocení projektu MCA ve svém vyjádření Alexander Bellu, lídr ODS. Po diskuzi s odborníky a věřejností by tedy přikročil k „dílčí, nikoliv kompletní rekonstrukci“. „Souhlasíme s tím, že náměstí je nutné revitalizovat. Odmítáme však, aby taková rekonstrukce neúměrně zatížila obecní rozpočet,“ odpovídá Irena Ropková, kandidátka na starostku za ČSSD. Také zdůrazdňuje potřebu „důkladné veřejné diskuze“ mimo období předvolebního boje.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

2.9.2016 16:21 vložil Zdenek

jak je možné,že nikomu nevadí, že zde nebudou trhy, nebude sezení kolem kašny, nebude sezení na trávě , ale budou tu stromy a ještě budou zavlažovány, aby hodně rostly.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

2.9.2016 21:57 vložil Minerva

Ne, nevadí. Nevadí protože plácáte nesmysly. A furt dokola celý rok. Jděte už do háje. Vy mi tu vadíte.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

3.9.2016 14:38 vložil mimos

Už aby byly farmářské trhy přestěhovány mimo prostor přímo před školou. Naprostá většina rodičů žáků zdejší školy to jenom přivítá. To jejich současné umístění je hrůza.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

3.9.2016 20:21 vložil Minerva

Dokud se neudělá rekonstrukce, nikdo nic nepřesune.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

4.9.2016 18:58 vložil alena

tam nejsou jenom trhy . trhy se mohou zrušit nebo mohou být třeba vsobotu, ale jsou tam možnosti využít prostor jinak takže není nutné jenom kvůli trhům zničit ostatní možnosti, které nejsou před školou


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

5.9.2016 01:25 vložil Radek

Vy mluvíte za většinu rodičů? ......... Já znám zase řadu rodičů, kteří jsou za trhy rádi.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

12.9.2016 10:24 vložil alena

Zde jde o ostatní část náměstí, která s trhy nesouvisí Projekt MCA Atelieru je schválen na Stavebním úřadě.MCA osází zelenou plochu třemi řadami stromů v v otvorech v betonu a,původní současné stromy nahradí novými např/strom s 3 kmeny/ , místo fontány budou zase 3 řady stromů a fontána bude samotná přesunuta jinam, z nutnosti, aby se te- oreticky zachovala.Bude to stát 90 milionů.Prosím, jděte se na projekt podívat . Yde už zbyde velmi malé místo na akce a nebude zde pohoda, a místo pro odpočinek nebo pro hraní dětí. jděte se podívat na stav úřad a zorganizujte někdo petici.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

12.9.2016 22:39 vložil Radek

Z náměstí bude jen studené, vydlážděné místo, přes které se bude jen procházet, něco jako studená křižovatka Mírák. Ale protože lidem je to jedno, tak jim to přejte, každý svého štěstí strůjcem.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

15.9.2016 18:05 vložil alena

zÍTRA a pozítří budou na Jiřáku trhy a akce. Za rok tam budou vysazeny krásné nové stromy v pravidelných řadách všechny nové a stejné a budou zavlažovány, aby hodně narostly a zabraly celou plochu. Proč tam má být trávník, na kterém se lidi baví a děti si hrají.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

24.9.2016 13:54 vložil alena

pořád mi není jasné, že si tolik lidí užívá akcí na Jiřáku a nikomu nevadí,že to tam nebude. Už je povolen projekt na přestavbu, kdy všechny tyto mžnosti skončí.pište na Radnici a napište petici.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

24.9.2016 17:33 vložil Radek

Ze stejného důvodu, proč kolem dokola volí ty, které nechtějí. Lenost, pohodlnost, IQ. A poté jako vždy čumí s otevřenou pusou.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

26.9.2016 22:47 vložil Arnie

A to by mě zajímalo, koho by tak měli volit. Tahle společnost lepší kandidáty nevygeneruje.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

17.10.2016 20:56 vložil alena

To přece záleží na lidech. nemusí jít k volbám, mohou volit žns, mohou založit další sdružení, ted jde o náměstí Jiřího z Poděbrad, že nikomu nevadí, že bude zalesněno, když se před 2 roky psaly petice. Ted je tam krásná atmosféra, lidé dělají akce, odpočívají na trávníku, děti si hrají Na, volné ploše, kde je výdech z metra budou stromy, Tam, kde je kašna, budou stromy a kašna bude samotná v rohu.Současné stromy budou odstraněny. Takže to tam bude. krásné nové za 90 milionů.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ty stromy prakticky zakryjí

17.10.2016 22:13 vložil Radek

Na lidi se nemá cenu spoléhat. Možná kdybyste řekla že za účast dostanou buřta nebo slevu.


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama