Diskuse

TOP 09, ČSSD a Ž(n)S v Praze 3 podepsaly koaliční dohodu (doplněno)

Vložit nový příspěvek

Vděčnost a otevřenost

9.7.2012 10:49 vložil CCatch

Se zájmem jsem čekala na složení komisí a výborů. Dočkala jsem se a z té otevřenosti radnice jsem poněkud zmatená. Co to tedy bylo za spoustu slibů, jak se všechno otevře a bude průhledné. Tak třeba komise, v bytové komisi je za občany Homola, člen ŽNS, v kulturní komisi za občany Kebrlová ŽNS, Svoboda TOP09, v sociální a kulturní Holeček ČSSD, Šeborová ŽNS (SZ), v komisi pro výchovu Gregor ČSSD, Vadasová SZ, ve finanční Ayari ČSSD, v privatizační Vančát ŽNS, v redakční radě Ptáček TOP09 (poplatný ŽNS). A kde je tedy nějaký opravdu nestraník - občan? Výbory zatím na stránkách Prahy 3 nejsou, tak nevím složení. Ale asi bude opětovně poplatné složením komisí. O jediném se mluví že ve výboru je, to je opět zpět politický turista Mikeska, který je momentálně v dresu ŽNS.
Pokus si někdo z nás, kteří čtou webovky radnice podívá na výstupy z rady, pak užasne na tou slibovanou otevřeností. Usnesení jsou jak byly dřív, pouze usnesení bez dalšího. Nedočtete se slibovaného zdůvodnění a už vůbec ne hlasování.
Už v závěru k poltickým komentářům Popova. Pane Popove, co takhle nalít všem čistého vína? Prý jste Vy jeden ze strůjců pádu bývalé koalice. Ve Vaší prosté čistotě jste prý ochoten podrazit kdekoho? Nebo si jen chráníte vlastní pozadí? Pro jistotu, co kdyby se zase nějak obrátil vítr.
CC.


Reagovat  Reagovat s citací


Smlouva

28.6.2012 20:37 vložil Martin

To jsem zvědav, jak nová koalice prosadí metro na Žižkov :o))
Jinak se mi zdá trochu v rozporu prohlášení, že bude pokračovat privatizace, tedy prodáme všechno, co můžeme .. a pokud možno za směšné ceny a z toho co utržíme, budeme stavět byty ? A ty zas bude město prodávat novým nájemníkům ? Aby snad chudáci nebyli znevýhodněni ? Nebylo by lepší nějaký fond vyčlenit a neprivatizovat, namísto nových staveb ? Anebo už se koalice těší na své "desátky" ze stavebních zakázek ?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Smlouva

28.6.2012 21:34 vložil Simeon Popov

Dobrý den, pouze v krátkosti, za peníze získané z privatizace bude investováno opět do nemovitého majetku pro MČ Praha 3 a ten se již prodávat nebude. Ten bude sloužit občanům MČ Praha 3. Přečtěte si lépe Koaliční smlouvu, zejm. čl. II. Privatizace bytového fondu a bytová politika.
Pěkný den přeji !


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Smlouva

28.6.2012 21:46 vložil Martin

Koaliční smlouvu jsem četl myslím dobře .. Píše se v ní: "budeme pokračovat v privatizaci" .. "z výnosů zajistíme malometrážní byty". Nuže není nesmysl na jedné straně levně byty prodávat, abych poté za získané peníze nějaké jiné byty postavil ? Kde je chcete stavět, kdo je bude stavět, kdo v nich pak bude bydlet ?

Nově postavený byt bude logicky o dost dražší, než starší .. tzn. nájemné v takovém bytě bude logicky vyšší, pokud ho tedy nebude MČ dotovat ..

Jinak hezký večer i vám




Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Smlouva

28.6.2012 22:59 vložil Simeon Popov

Proč bychom měli byty jenom stavět, můžeme kupovat i byty již postavené. V dnešní pohnuté době lze kupovat levně a k tomu byty s garancí kvality ?! V našem případě bych však doporučoval stavět dle našich představ a za ceny námi určené, resp. dojednané ve výběrovém řízení. Privatizace je taková jaká je. Pro ty co si kupovali byt za tržní ceny, je to nespravedlnost, ale taková je historie a realita nebo si myslíte, že lze vyhovět všem ! Ergo, četl jste i čl. II Majetek, finance, investice ?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Smlouva

29.6.2012 09:46 vložil občan

koalicni smlouva dava velkou nadeji, ze se obcane P3 dockaji konecne po dlouhych letech solidniho rizeni radnice. Pane Popove vy prosim nemluvte o nejakych nespravedlivostech takto zkreslene. Pokud najemnici obecnich bytu ktere uzivaji desitky let a formou najmu do jich nasypali takove penize, ze je defacto splatili, krom toho, ze nad ramec najmu i do nich sami investovali, pak je velmi nevkusne porovnavat takovy vztah a odprodej obsazenych bytu s koupi volnych bytu na trhu zpusobem, jakym cinite. Tim spise, ze ceny za ktere se privatizuje patri suverenne mezi nejvyssi v cele CR od roku 89 do ted.

Pokud jde o pana Martina, pak nevidim nic divneho na tom, ze obec si z casti vytezku privatizace poridi malometrazni byty vhodne pro socialni ucely. Naopak bych skoro rekl, ze by to melo byt jedno ze zakladnich poslani obce. Takze i v tomto ohledu spatruji koalicni smlouvu jako velmi rozumnou.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Smlouva

29.6.2012 14:48 vložil Simeon Popov

Dobrý den pane občane ! Ve věci spravedlnosti se neshodneme a trvám na svém názoru ! Nájemní vztah je legální formou užívání věci cizí. To, že platím nájem, ještě neznamená, že po např. 20 letech jsem byt splatil a mám na něj nárok. Taky můžu platit nájem 40 let a byt mi nikdy patřit nebude ! Obecně, je výlučně na rozhodnutí vlastníka nemovitosti za jakou cenu svoje vlastnictví prodá, zda za smluvní nebo na základě znaleckého posudku nebo daruje nebo zda vůbec někdy byt prodat apod.. Náklady investované nájemcem do bytu byly snad v jeho prospěch, tj. aby se v něm cítil dobře. Nezapomeňte i na fakt, že byt užíváním v podstatě spotřebováváte. Jestli někdo investuje nebo ne, je čistě na jeho rozhodnutí a s budoucím možným přechodem vlastnictví to nemá nic společného ! A rovněž nesouhlasím s tvrzením, že na Praze 3 jsou nejdražší byty po roce 1989, pokud jde o území ČR, to jste to ale pěkně zlehčil a zjednodušil !


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smlouva

30.6.2012 08:46 vložil Rejpal

Pane Popove, potkal jsem Vás na zastupitelstvu, považuji Vás za slušného člověka. Váš problém ale je, že z nějakého důvodu děláte všechno proto, abyste přesvědčil ostatní, že máte jen velmi mlhavý pojem o tom, co je zdravý rozum.
Tak předně - pokud věc používáním spotřebovávám, jak sám říkáte, pak jako nájemník v obecním bytě bych měl platit stále nižší a nižší nájem, protože užívám věc s čím dále nižší hodnotou, tedy opotřebovanou. Je to tak? Není. Nájem platím čím dál vyšší a obec do domu nevložila za celou jeho existenci ani korunu mimo havarijních situací. A neoperujte, prosím, jakýmsi tržním nájmem a rostoucí tržní cenou nemovitosti - k čemu mi je, když se zabiju na schodech, protože konstantně nesvítí v domě světlo kvůli vypálené elektroinstalaci?? Správně jste sám někde poznamenal, že je třeba zohledňovat historické souvislosti ohledně regulovaných nájmů a privatizace.
Za druhé - Vaše teorie je pozoruhodná. Pokud rozlišujete placení nájmu a kupní cenu, pak se ptám, jak moc je spravedlivé, že politickým rozhodnutím se určí, kdo si koupí byt třeba v roce 2000 za 250.000 a v roce 2005 ho má splacený, zatímco jiný občan dostane možnost si obdobný byt odkoupit v roce 2012 za třeba 1.800.000, ale k tomu musíme připočíst skutečnost, že celých dvanáct let platil navíc nájem. Výsledek? Cena varianty 1 je 250 tis plus cena případného úvěru, Cena varianty 2 je 1,8 milionu plus (třeba 60tis*12let, a to je nájem dnes daleko vyšší), tedy 720 tis plus cena úvěru. Celková cena varianty 2 je tedy 2,5 milionu plus cena úvěru, která je samozřejmě násobně větší než při malém úvěru ve variantě 1. Občan z varianty 2 bude mít byt splacený tak v roce 2032 a zaplatí podstatně více než desetinásobek ceny. A to nemluvím o tom, že člověk z varianty 1 koupil byt o 12 let méně opotřebovaný (Vaše teorie opotřebení), než druhý občan. Nelze také zapomenout na to, že celou dobu nemá občan 2 jistotu, že někdy byt koupí, a také, že nakonec vypadá jako příživník, který v očích ostatních snad dokonce budí dojem, že chce nějak ožebračit Prahu 3, a podobně.. A to ještě nesmí byt několik let prodat a tak dále, a tak podobně.. Smutné.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smlouva

30.6.2012 13:30 vložil Simeon Popov

Dobrý den pane Rejpale, rovněž děkuji za názor ! Pokud chápu dobře, ode mně osobně se očekává, že napravím křivdy napáchané v minulosti ?! V tomto ohledu Vás zklamu a tím ztrácím Vaši důvěru, kterou jsem beztak asi ani neměl. Bohužel čas vrátit neumím a ani bych to umět nechtěl ! Já osobně se budu snažit, aby vše co se děje a vše co můžu na Praze 3 ovlivnit svojí prací, bylo ke prospěchu co největší skupiny občanů MČ Praha 3, bez rozdílu, zda volili ČSSD, Ž(n)S, TOP09, ODS apod.. Moje práce je snažit se být co nejvíce objektivní a zohlednit zájmy všech, ale hlavně dostát prohlášením z roku 2010, které jsem činil za TOP09, tím i trošičku více vyjít vstříc, těm co mi tu důvěru dali (bez negace předešlé věty). Vrátím se k bytům-domům, do kterých se neinvestovalo. Bohužel máte pravdu, ano jsou zde některé domy, které zůstaly nepovšimnuty, ale z Vaší strany došlo k zobecnění, snad nechcete zde tvrdit, že všechny domy jsou v katastrofálním stavu. Tuto situaci jsme se snažili vyřešit, bohužel neměli jsme podporu ve smluvním partnerovi, který nás pochopit asi nechtěl...nakonec to skončilo tak jak skončilo. Konec předcházelo i jiné neshody v jiných oblastech MČ Praha 3, kdy jsme evidentně měli rozdílné názory a sloučit je v kompromis nebylo možné ! I Vás rád uvidím osobně a promluvil si s Vámi, možná se věci lépe vysvětlí při setkání než touto písemnou formou. Bariera je možná tato platforma diskuse ? Teda pokud najdete odvahu ? Zatím nikdo zde nepřijal moji žádost o osobní setkání.Pěkný den přeji !


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Smlouva

30.6.2012 11:35 vložil TRP

Vážený pane Popove, vážně začínám pochybovat o Vaší inteligenci. Anebo možná jsem to nepochopil já. Chcete mi říct, že začnete vykupovat, jako obec, byty od developerů? Že byste začal třeba Central parkem? Geniální. Tomu říkám podpora podnikání. Developere přijď, postav, a když to neprodáš na volném trhu, dáme ti jistotu, že to vykoupíme... Hmm, to nás čekají pěkné zítřky. Jen doufám, že už nebudete členem Redakční rady, abyste nás nekrmil tímhle i tam. Mimochodem prázdné místo v Radničních novinách je jednoznačně ukázka Vaší neschopnosti jako předsedy Redakční rady. To se tu myslím ještě nestalo. Tak hodně štěstí a bůh s námi...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Smlouva

30.6.2012 13:13 vložil Simeon Popov

Dobrý den, děkuji za názor pan /paní TRP ! Musím Vás zklamat, v Redakční radě jsem byl a budu. Krmit nikoho ničím nekrmím ! Číst můžete a nemusíte :-) ! Bylo by vhodné si věci pozorněji přečíst, psal jsem o variantách, možnostech, a ne o tom, že to doopravdy tak bude !!! Jde o úvahu na hlas. V Redakční radě jsem nikdy neprosazoval svůj názor na úkor názoru jiného, bohužel zda se, že informací o fungování Redakční rady moc nemáte. Co tak se sejít a vyříkat si věci z očí do očí. Schovávat se za nickem je celkem bezpečné a pohodlné, že ? Pokud, např. chcete vědět jak funguje Redakční rada, stačí napsat kde a kdy a klidně se o tom pobavíme. Klidně se pobavíme i jak já osobně vidím privatizaci ! Najdete odvahu ? Otázkou je, zda Vás vůbec poznám, nikoho jménem TRP neznám a identifikace bude asi na důvěře ;-) ?!
Pěkný den přeji !


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Smlouva

29.6.2012 11:23 vložil Ez3kiel

Holt Z tučňáků ekonomy neuděláte.


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama