Diskuse

POZVÁNKA K DISKUZI: Jak proměnit Husitskou a Koněvovu?

Vložit nový příspěvek

chodníky

27.5.2015 10:54 vložil Chrastová Zuzana

V kavárně Saturnin uspořádala Kauza3 diskusi o zlepšení Husitské ulice. Byla to reakce na to, že TSK má v programu úpravu vozovky a chodníků.Jde o problém,že chodníky a silnice jsou majetkem HMP a Mč3 nemůže ovlivnit způsob provedení dlažby ani dobu. ,může mít pouze připomínky ve sta vebním řízení. Moje osobní připomínky jsou k dlažbě chodníků Pro TSK pracují projektanti, kteří navrhnou vzor bez ohledu na to,jaký tam byl původně.Když se v 19. století stavély domy, tak chodníky a silnice dláždila obec a později v roce 1881 Město žižkov, protože mu tyto komunikace patřily.Dlažba byla prováděna tak, aby byla ozdobou města, ale nenarušovala prostředí.,Byly to růžové a světlemodré kostky ze Sliveneckého mramoru.Nyní se používají kostky z jiných lomů a zřejmě i z několka míst. ,protože jsou zde různé odstíny modré a bílé. Také jsou někdy prováděny majiteli a ti se snaží estetičtější provedení. Pokud jsou zbytky původní dlažby, kostky se odvážejí.Současná dlažba se provádí bez ohledu historii, provádějí .se většinou různé varianty čtverců s prostředkem /dámou/ Také je rozdíl v tom, že dříve byly kostky štípané ,takže nepravidelnost působila nenápadnost To se ale už nedá vrátit, ale vzory a materiál se dají ovlivnit. Píši to proto, že bylo třeba zjistit původní vzory hlavně u nejstarších domů. Někde jsou zbytky dlažby, existují možná fotografie.Ted je aktuální Husitská a Milešovská,. V této je stavební povolení Prosím,kdo s tímto souhlasí a chtěl by něco udělat, ozvěte se na mail kazeta@volny.cz.,.,


Reagovat  Reagovat s citací


Re: chodníky

12.6.2015 12:21 vložil Zuzana

Napsala jsem o tom, že by bylo potřeba provádět dlažbu chodníků podle původních vzorů. Prosím, pokud uvidíte někde zbytek původní mozaikové dlažby pošlete na mail. také jestli máte fotky původní dlažby.Chrástová kazeta@volny.cz 725051307


Reagovat  Reagovat s citací


Husitská

21.5.2015 19:46 vložil Radek

Bohužel Husitská s kusem Koněvovy jsou v současnosti naprosto odepsané lokality. Auta, špína, herny, rozmlácené dveře, počmárané zdi, nevábné fasády, takový Bronx. Přitom lokalita hned u Prahy 1, navíc hned u zeleně (Vítkov). architektura domů připomínající vykotlatný chrup. Domy jeden vedle druhého každý pes jiná ves, výškově i slohově cik cak, původní zdobené fasády dávno otlučené a srovnané do roviny takže tato ulice by si zasloužila stavební reset.
Podíváme - li se na staré fotografie z let 1900-1920, byla to krásná ulice plná korzujících lidí.
A teď k problému. Hlavní příčina, od které se dominově vše odvijí, je v chybné (v minulosti provedené) přeměně Husitské na tranzitní tepnu. Díky hluku a smogu logicky odtud prchli původní obyvatelé, noví se sem stěhují s nechutí, tudíž důstojné obchody a restaurace nemají zájem v ulici působit, domy není chuť renovovat.
Někudy tranzitní doprava ale musí vést. Před časem jsem tu zmiňoval řešení, které by tomu ponohlo, ale byllo by nákladnější. Tranzitní dopravu vést místo Husitskou až za ní, podpovrchově podélným TUNELEM POD VÍTKOVEM, kde by doprava po vyústění z tunela napojila za Poncem na magistrálu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Husitská

25.5.2015 23:07 vložil Šárka Tesařová

Naprostý souhlas se vším co píšete. Myšlenku převedení tranzitní dopravy jsem ještě vylepšila o
převedení pod ulici s proskleným stropem ... chodci by mohli pod nohama koukat jak jim pod nohama jezdí auta :-) Taková malá Dubaj :-)
Koukněte sem :-)
https://www.facebook.com/ZizkovCentrum?ref=hl


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Husitská

1.6.2015 15:51 vložil pivko

Ačkoli s tezí, že auta v centrech měst patří pod zem, obecně souhlasím, obávám se, že po zkušenostech s tím jedním současným obřím tunelem na \"B\" si už Praha na dost dlouho dopředu další podobné stavby rozmyslí - resp. nebude mít jinou možnost, protože tunel je sice dobré, ale nesmírně nákladné řešení a to jak na stavbu, tak na následnou údržbu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Husitská

3.6.2015 23:53 vložil zdena .

Všechny ulice v Praze jsou zaplněné auty. Zřejmě přibývá vlastníků aut. I když některá ulice je postranní a není v ní velký provoz tak je z ní obrovské parkoviště. Takže Husitská ulice není výjimkou. a nemůžeme chtít se aut zbavit a hnát je do jiných plných ulic. Bohužel je úzká,protože vznikla v 19.stol. a v kopcovitém terénu. To je asi záležitost celopražského řešení. Opakem je Olšanská, která vznikla v r 1950 kde byla pole a hřbitov. a je v rovině. Ještě je dobře, že se zde neuskutečnily navrhované květináče. Dále zde přibývají nové obytné stavby i na té Husitské - roh Pod Vítkovem - 6ti p obytný komplex Takže zde přibudou dalšín auta majitelů bytů. A ta nelze nikam odklonit ani na nějaký okruh. Takže Husi.tská bez aut asi nebude. Ještě je dobře, že už tu není tramvaj


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama