Diskuse

Příjemnějším a bezpečnějším ulicím Prahy 3 brání ideologické předsudky koaličních stran

Vložit nový příspěvek

Úplný souhlas s clankem

4.11.2017 21:44 vložil Peter Jurutka

Úplný souhlas s clankem


Reagovat  Reagovat s citací


To je na zalobu

4.11.2017 13:49 vložil Jarda

Tak rekl bych, ze jakakoliv natlakova skupina argumentujici porusovanim zakona a prosazujici legalizaci stylem "vzdyt ho stejne porusujeme" a "tak ho proste budeme porusovat nadale, kdyz nam nevyhovite" je apriori mimo verejnou diskusi. Spis na zalobu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: To je na zalobu

4.11.2017 15:59 vložil Matěj Michalk Žaloudek

Dobrý den, já se členem cyklistické lobby necítím. Nemám ani vlastní kolo. Návrh na zobousměrnění pro cyklisty vzešel z Odboru rozvoje a financování dopravy MHMP. Nemyslím, že ten je možné označovat za nátlakovou skupinu. Neorozumněl jsem, koho chcete žalovat a za co.

Snažím se v tom textu vysvětlit, že argumentace "porušují zákon a ještě něco chtějí, drzouni" nás vede ke špatným rozhodnutím. Truc do správy města nepatří. Město přívětivější pro chodce, cyklisty, děti, rodiče, pejskaře i pijany bychom měli chtít nezávisle na tom, že se někteří cyklisti chovají jako prasata.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: To je na zalobu

6.11.2017 00:42 vložil David Horatius

A proč se tedy cykloobousměrky začaly zřizovat? Pominu-li fakt, že by náhodou při zjednosměrňování komunikace kvůli parkování plánovač nezapomněl na nemotorovou dopravu, která zjednosměrněním dostane "za uši" zcela nezaviněně, jelikož zřízením parkování nezíská na rozdíl od aut jakoukoliv výhodu?
Jeden z takových případů je třeba Veleslavínova na MČ P1. Ročně jí projede v protisměru nelegálně asi 70 tis. cyklistů. O kus dál Platnéřskou dalších 15 tis. cyklistů. Když tam pošlete policisty aby začali pokutovat, kde jinde se všichni ti cyklisté objeví, než v přetížené křižovatce před Rudolfinem a v návazném stísněném úseku v Křižovnické, kde budou vadit naprosto všem? Kde cyklisty chcete? Tam, kde se cítí bezpečněji a za 10 let evidence dopravních nehod se jim (ani jiným účastníkům provozu) tam prokazatelně nic vážného nestalo, nebo na přetížené komunikaci, kde budou vadit všem? (Přiznávám, že ve Veleslavínově se legálně neparkuje - pouze nelegálně, jelikož je tam relativně široká obytná a pěší zóna - princip je ale v pořádku. Cyklista, stejně jako každý jiný účastník provozu, jde cestou "nejmenšího odporu". )


Reagovat  Reagovat s citací


Děkuji. Nechci.

3.11.2017 21:19 vložil Lukáš Kecka

U mě je to prosté. Je mi fuk co říkají urbanisté, odborníci i policisté. O cykloobousměrky nestojím. Cyklisté, v protisměru mi jsou nepříjemní, jako chodci i jako řidiči.
Mimo to, v tom Karlíně, kde to s velkým humbukem zaváděli, většinu cykloobousměrek v tichosti zrušili.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Děkuji. Nechci.

4.11.2017 15:11 vložil Matěj Michalk Žaloudem

Dobrý den, v Karlíně nezrušili většinu cykloobousměrek, ale jen jejich menší část.
To ale asi není podstatné. Podstatné je, že k tomu vedly stejné ideologické předsudky, o kterých píšu v článku. Rozhodně to nebylo kvůli nehodovosti.

Více info zde: /2017/06/automat-zaluje-prahu-8-urad-obesel-sve-obcany-potaji-zrusil-cykloobousmerky


Reagovat  Reagovat s citací


Stop přežitku automobilismu

3.11.2017 20:52 vložil Lenka

Slušní lidé jezdí na kole. Je to moderní trend v řadě městech. Ráda bych, aby ulice byly zelené a plné usměvavých lidí, co žijí moderně. Mluvím za všechn občany Prahy, když tvrdím, že chceme čistý vzduch, ne auta.


Reagovat  Reagovat s citací


manipulativní, až propagandistický text

3.11.2017 20:25 vložil Jan Růžička

Autor opomíjí fakt, že cyklista svištící v protisměru je smrtelným ohrožením chodců, přecházejících vozovku. Ti se prostě jeho směrem nepodívají.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: manipulativní, až propagandistický text

4.11.2017 15:47 vložil Matěj Michalk Žaloudek

Ale nepomíjí. Ta data ukazují, že cyklisti tak jako tak v protisměru jezdí. Tak kde jsou ti mrtví chodci?
Statistiky ukazují nejen, že mnohem více nehod je způsobeno řidiči aut, ale i že při srážkách cyklisty s chodcem nikdo neumírá: https://prahounakole.cz/2014/01/nehodovost-chodcu-a-cyklistu-v-roce-2013/



Reagovat  Reagovat s citací


Je to nebezpečné

3.11.2017 13:34 vložil David Horatius

Jedna věc je, že se řidičům cyklisté v protisměru nelíbí. Druhá věc je, že tam už nyní jezdí - a jen tak se to nezmění. Při počtech cyklistů a strážníků které aktuálně v Praze máme určitě ne. A třetí věc je, že v problematických případech stačí řádně vyznačit zákazy parkování u přechodů, vjezdů a nebo zrušením dvou parkovacích míst, případně třeba jen jejich náhradou za zásobovací stání. Lze jednoduše vytvořit dost výhyben, kde se cyklista a auto bezpečně vyhnou prakticky kdekoli - když už tam cyklisté stejně jezdí. Navíc v případě přechodů se tím např. zvýší i bezpečnost chodců a u zásobovacích stání vyřeší dopravní obslužnost živnostníků.
Jednosměrky vznikly převážně proto, že auta neměla kde parkovat, a nebo proměnila klidnou ulici v dálnici. Jak se na tom provinili cyklisté, že i oni musí okolo - a na Žižkově navíc do kopce a zase dolů?


Reagovat  Reagovat s citací


dopravní zklidnění

3.11.2017 12:49 vložil řidič

jsem velmi rád, že dopravní zklidňování se teď po fatální prohře zelených snad konečně zklidní, ne-li úplně vytěsná... už bylo na čase ty lidi, který pod rouškou dopravního zklidňování ku*věj město kopnout šlapkou do zadele... :-)


Reagovat  Reagovat s citací


Re: dopravní zklidnění

3.11.2017 19:07 vložil Bohumil Čáp

Dobrý den, můžete nějak rozvést, co vám na dopravním zklidňování vadí?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: dopravní zklidnění

3.11.2017 21:08 vložil Tomas

Nejsem autor puvodni odpovedi ale chtel jste priklad. Konkretne napriklad opatreni na Radlicke, ktera je spolu s rostouci zastavbou a po zavedeni rizeni toku dopravy kvuli Blance jiz nyni rano a vecer neprujezdna. Dopravni “zklidnovani” realizovani systemem ostruvku, bezduvodnym slevanim ze dvou pruhu do jednoho, vcelku efektivne Radlickou umrtvilo.


Reagovat  Reagovat s citací


jen názor

3.11.2017 11:51 vložil Martin

Nehledal bych v tom ideologii. Prostě většina to nechce. Mě se taky dvakrát nelíbí myšlenka, že pojedu ulicí Víta Nejedlého nahoru a proti mě to bude kulit cyklista z kopce dolů. Ty ulice prostě nejsou moc široké a když jedete jednosměrkou, tak nepočítáte s tím, že někdo bude jezdit v protisměru.


Reagovat  Reagovat s citací


jupí

3.11.2017 10:49 vložil Antal Brantal

Super, nečekal bych, že budou mít na Žižkově tolik rozumu. Myslím, že těch 25 cyklistů co do toho krpálu vyjede to zvládne i když bude dodržovat standardní dopravní předpisy. A jestli tenhle článek není cyklolobování tak sním kliniku.


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama