Diskuse

Reakce na příspěvek

nepřesnosti v článku

21.7.2015 18:27 vložil Ondřej Rut

Uvedu na pravou míru nepřesnosti, které v článku jsou. Pozemek, který se táhne podél jižní hrany cyklostezky po celé její délce neodkoupilo hlavní město Praha, jak se v článku uvádí, ale přímo MČ Praha 3 za cenu kolem 5 milionu korun. Hlavní město Praha nebylo tehdy a dodnes není schopné převod pozemků kolem cyklostezky s Českými drahami dojednat. V roce 2013 se mi jako místostarostovi pro územní rozvoj podařilo s Českými drahami dojednat, že se z velkého pozemku oddělí část, která je potřebná pro výstavbu nástupů na cyklostezku a tu si odkoupí přímo Praha 3 za cenu kolem 5 milionů korun. (Cena byla stanovena jako aritmetický průměr znaleckého posudku zadaného drahami a posudku zadaného MČ Praha 3). To se podařilo závěrem roku 2013 schválit v orgánech Českých drah i Prahy 3 a mohly se začít investovat peníze do přípravy realizačních projektů na nástupy. Nejrychleji byla zpracována dokumentace na nástup z Lukášovy ulice, proto se nám ještě podařilo stihnout požádat o peníze z EU fondů z končícího rozpočtového období. V OP Praha - pól růstu už o podporu na tyto projekty žádat nelze. V Lukášově ulici tak stavba proběhne ještě letos a bude hrazená z převážné většiny z evropských dotací. Původně jsme chtěli zažádat také o dotaci na Jeronýmovu ulici, ale zkomplikoval nám to jeden z vlastníků sousedních pozemků, který se v rámci územního řízení odvolal kvůli obavě ze špatných hydrogeologických podmínek a zatékání do sousedních domů. Nabízel jsem mu dohodu, ale přes několikerá osobní jednání se jí nepodařilo uzavřít. MČ Praha 3 tak přišla o několik milionů korun z evropských dotací, škoda.

Další nepřesnost se týká cyklogenerelu. Jeho návrh je už z roku 2012, tehdy ho zpracoval dopravní urbanista Tomáš Cach. Jako místostarostovi pro dopravu se mi nepodařilo prosadit jeho schválení v Radě městské části – narážel jsem na soustavný odpor TOP09 i ČSSD ke zklidňování dopravy, zejména zavádění zón s rychlostí 30, které umožňují vytvoření lepších podmínek pro cyklisty. Po veřejném projednání cyklogenerelu, vypořádání připomínek veřejnosti i koaličních partnerů ale cyklogenerel nebyl ani na můj třetí pokus radou schválen. Poté jsem to vzdal. Nová koalice začala počátkem tohoto roku uvažovat o aktualizaci cyklogenerelu, tak aby byl pro vedení radnice přijatelný. Několikrát o tom jednala dopravní komise, ale zatím snahy vycházejí do prázdna. Cyklogenerel je koncepční strategický materiál, který není zpracován do takových podrobností, aby určoval konkrétní dopravní značení nebo dopravní režim – je přehnané od paní mluvčí toto po cyklogenerelu chtít. I když může trochu pomoct, nemyslím si ani, že by nějaké dopravní značení vyřešilo kolize mezi cyklisty, in-line bruslaři a chodci, které mohou vznikat.

Cyklostezka i celý Vítkov mají obrovský dosud nevyužitý návštěvnický a rekreační potenciál, proto se těším na projekty nástupů na Vítkov a snad se do budoucna podaří hlavnímu městu dořešit pozemky s Českými drahami i na sever od cyklostezky nebo v zadním cípu Vítkova ke Krejcárku – tam to pořád patří drahám a hlavní město jako správce Vítkova tam nemůže dělat větší investice, které by celou oblast ještě lépe zpřístupnili.



antispam
Zadejte text z obrázku
* Takto označená pole jsou povinná.
reklama