Diskuse

Nebourejte žižkovské nádraží

Vložit nový příspěvek

Zajímavý odkaz

29.6.2010 12:19 vložil Iont

Na zizkov.info jsem objevil odkaz http://www.earch.cz/clanek/5371-zdenek-lukes-prazsky-klenot-na-odstrel.aspx na text velmi podobný tomuto textu (možná je to na chlup stejné). Kliknout se ovšem vyplatí, neboť jsou tam moc pěkné fotky od Karla Cudlína.


Reagovat  Reagovat s citací


Už aby se lid probudil- volů máme dost všude kol

17.6.2010 23:15 vložil tajemník,ožrala

Místo toho bych volil Defenestraci na Praze 3. Všechny ty modráky z radnice a navíc kmotry Pechu (ostudný radní "na kultůru" na velké radnici, kmotra PH 14.


Reagovat  Reagovat s citací


La Défense na Žižkově

17.6.2010 10:21 vložil Tomáš Mikeska

La Défense, Paříž na Žižkově
Hlavním důvodem návrhu na zbourání Nákladového nádraží Žižkov je pochybná vize radního Hurdy vytvořit pařížský La Défense na Žižkově a být slavný. Jeho přáním je prodloužit Olšanskou ulici přes celé Nákladové nádraží Žižkov až do oblasti Jarova, vybudovat čtyřproudou komunikaci s tramvajovou tratí. Architekti a urbanisté se chytají za hlavu, vždyť na Žižkově již jedna páteřní komunikace s tramvajemi je - Koněvova ulice. Zabraňme tomu, aby laik a lokální boss projektoval na Žižkově stavby a soukromé vize a ničil tak genius loci.

Děkujeme architektovi Zdeňku Lukešovi.



Reagovat  Reagovat s citací


Diletanti

15.6.2010 10:19 vložil F.G.

Je až neuvěřitelné, jaké křupany "jsme si zvolili" na radnici (-ce?). Mezi nimi a bolševiky, kteří kdysi zbourali Těšnov kvůli dálnici středem Prahy nevidím žádný rozdíl.


Reagovat  Reagovat s citací


Nebourat!

14.6.2010 21:10 vložil j.svrcek

Moc hezky napsanej článek, jsem rozhodně pro zachování nádražní budovy a citlivou rekonstrukci, Taky nechápu, že někdo může chtít prodloužit Olšanskou ulici na dálnici, která bude každoděně přivádět tisíce aut přímo do srdce Žižkova. :(
Proč nikdo neuvažuje o moderizaci železniční tratě, zavedení metra linky D a vytvoření přestupní stanice příměstských vlaků z východní části Prahy?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Nebourat!

15.6.2010 15:26 vložil Iont

Naprosto s Vámi souhlasím. Jednak jde o architektonicky zajímavou a cennou památku, která by měla být revitalizována a ne nahrazena něčím novým. A za druhé jsou ty plány s vybudováním nového obrovského sídliště megalomanské. Zcela jistě dojde k nárůstu automobilové i jiné dopravy. Odlehčení dopravy přes Ohradu se konat nebude, protože ty desítky tisíc nových obyvatel Prahy se budou nějak dopravovat. Navíc se tam plánují administrativní a obchodní zóny, které tam také budou vábit nebývalé množství pracujících i zákazníků. Prostě argumenty o odlehčení dopravy jsou úplně mimo.
Přitom každému je jasné, že ty developerský argumenty jsou jen kecy, kecy a zase kecy. Viz například: „Rozvoj těchto územních celků jistě přispěje k proměně Prahy. Chceme vytvořit zajímavá místa s příjemným prostředím pro všechny,“ řekl Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group.


Reagovat  Reagovat s citací


zobrazení článku

14.6.2010 15:24 vložil chk

Tak druhá fotka se již zobrazí, zato do článku se nasouvá to menu vlevo, takže je částečně nečitelný.


Reagovat  Reagovat s citací


Nákladové nádraží

14.6.2010 14:44 vložil chk

Druhá fotografie se nezobrazuje!

Jinak dobrou inspirací pro případnou přestavbu budovy by mohl být tento příklad z ulice Poděbradská. Sice to myslím není přímo přestavba staršího objektu, ale je to jakýsi industriální styl a přitom zřejmě originální bydlení a komerční plochy:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=pod%C4%9Bbradsk%C3%A1+praha&sll=49.930008,15.369873&sspn=5.141787,9.766846&ie=UTF8&hq=&hnear=Pod%C4%9Bbradsk%C3%A1,+Praha&ll=50.102469,14.508444&spn=0,0.006802&t=h&z=18&brcurrent=5,0,0&layer=c&cbll=50.102452,14.508278&panoid=e1QhfisDnyo_Ye-QXmQC0A&cbp=12,36.23,,0,-4.94

No, ten odkaz je trochu dlouhý, ale snad funguje :-)

Také se přimlouvám alespoň pro částečné zachování budovy. Zároveň by bylo záhodno odolat komerčním tlakům a najít nějaké smysluplné zastavění celé plochy nádraží. Zároveň si ale myslím, že ta páteřní tepna by tam být měla, včetně tramvajové trati. Mohla by totiž odvést část provozu z křižovatky na Ohradě (mimochodem stavebně otřesně provedené, i po poslední rekonstrukci), kde ten provoz je opravdu neúnosny.


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama