Diskuse

Mgr. Pavel Dobeš, DJK: Přátelská parkovací karta – přenosná a na jméno, nikoliv SPZ

Vložit nový příspěvek

dotaz

10.9.2014 10:47 vložil ABC

Dobrý den,

"A pak mít parkovací kartu pro tzv. prstenec městských částí okolo centra, to znamená především Prahy 2, 3, 5, 6, 7 a 8. V těchto částech by přes den, tedy od 8 do 17 hodin, držitelé parkovacích karet mohli parkovat jak ve „své“ městské části, tak i v těch ostatních". A co občané ostatních městských částí, kde zony zatím nejsou a tudíž nemají parkovací kartu. Ti by přes den parkovat nemohli? a mimopražští?

PS: no nevím, ale k omezení dopravy autem a vyššímu využívání MHD by to asi nevedlo


Reagovat  Reagovat s citací


Re: dotaz

10.9.2014 21:00 vložil Michal Konvička

Pokusím se odpovědět. Obecně problém zaparkovat je především večer po 18h. Tedy během denních hodin nevidím problém, proč nemít možnost v klidu krátkodobě zaparkovat v jiné MČ, kde již je system modrých zón spuštěn. Občané, kteří jsou z MČ bez zón (můžeme říci okrajové s vyjímkou P 5 a 6, kde jsou zony na spadnutí) budou moci nadále využívat vyhrazená placená místa ve stávajícím režimu, tedy i o víkendu zdarma, stejný režim přirozeně pro mimopražské (zde jsou k dispozici PR na kraji Prahy). Tato změna je v podstatě jen zvetšení tzv. průnikový zón, které se praxi ve stávající podobě neosvědčily, jelikož dělí denní aktivity jen dle hranice MČ nikoliv jako komunitních celků. Dále považuji za přínosné vydávat parkovací kartu jen na jméno (tedy na kartě uvedeno jen číslo karty přirozeně) při stejném režimu vydávání karty jako dnes. Tedy dokladovat trvalé bydliště a vlastnictví vozidla v místě. Ušetří to čas jak při opravě vozu, nákupu nového vozu nebo při pobytu mimo Prahu můžete zapůjčit příbuzným. Bude zachová identický počet vydaných karet jako v současnosti. zdraví. Michal Konvička - Demokraté Jana Kasla


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: dotaz

11.9.2014 09:43 vložil ABC

děkuji za odpověď, ale vnímám zde několik problémů. Jednak dle mých info schválil magistrát hl.m. jednotnou koncepci parkovacích zon, tak aby ve všech městských částech na uzemi Prahy fungoval stejný system parkování. Dle této koncepce se parkovací zony mají rozšiřit na celé uzemí Prahy včetně tzv. okrajovych částí. Další problém vnímám např. u těch městských částí, kde zony zatím nejsou a některé jsou dokonce sousedící s P3. Např. P10. Zde mi nepřijde příliš logické, aby občané dvou sousedích částí tj. Prahy 2 a Prahy 10 měli jiné podmínky parkování na P3. Samozřejmě vše by se změnilo v okamžiku, kdy zavedou zony i zbylé městské části. Pak budou i jejich občané mit možnost přes den parkovat na P3 a celý system se tím v podstatě rozloží. Osobně mi nepřijde vubec štastné, když každá městská část si stanovuje svá pravidla.


Reagovat  Reagovat s citací


dotaz

11.9.2014 11:09 vložil Michal Konvička

Ano, pravidla by měla vznikat koncepčně a je to v kompetenci magistrátu. Dnes však postrádám úzkou spolupráci právě mezi radnicí a magistrátem. V článku je popsáno, co bychom právě v této pražské koncepci chtěli prosazovat. A nevidím ani problém, když se systém bude průběžně upravovat a reagovat na potřeby spojené s rozšiřováním modrých zón. A zároveň doplním, že dopracovat se k ideální modelu, který by vyhovoval všem, je nesplnitelné přání. Parkování v centru města je v celém světě komplikované a drahé. Děkuji za zajímavou diskuzi.


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama