Diskuse

Reakce na příspěvek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: cyklostezka odnikud nikam

17.5.2016 18:00 vložil Filip Stome

Dobrý den pane Rute,
naznačujete, že jsem proti cyklistům. To se ale mýlíte. Jsem proti "cyklootočce", protože je nebezpečná. A nebezpečná zůstane, i pokud se v Jeseniově ulici udělá obousměrka pro cyklisty (naopak vzniká nebezpečí, že v případě rychlejedoucích cyklistů budou navíc ohroženy děti vycházející ze školy nebo z družiny).

Cyklodopravu rozděluji na dvě skupiny. Na rekreační a na dopravní. Rekreační ať zůstane na cyklostezkách, jako je pod Vítkovem, přes Krejcárek nebo kolem Rokytky tak, aby co nejméně přišla do styku s automobilovou dopravou a byla tak bezpečná. Dopravní cyklodoprava ale nesmí být na úkor občanů Žižkova. Již nyní jsme pro automobilovou dopravu tranzitním územím a odnášíme to zvýšeným hlukem, prašností i rizikem nehod. Nyní to vypadá tak, že se staneme i tranzitním územím pro dopravní cyklistiku a odneseme to navíc i tím, že nebudeme mít kde parkovat.

Další problém těchto "dopravních" cyklistů je ten, že v naprosté většině nedodržují předpisy. Ono na poslední chvíli uskakovat před cyklistou řítícím se po chodníku v protisměru, když vyjdete s dítětem ze dveří domu, není vůbec příjemné, i když je to běžné. A to má k dispozici cyklostezku v Jeseniově i s "cyklootočkou".

Cyklogenerel, čili ten náš "salám", není schválený a tudíž se podle něj nemůže postupovat. I z tohoto důvodu nemá "cyklootočka" smysl. Ale zajímavá je grafická část tohoto návrhu - navrhuje víceméně na všech žižkovských ulicích obousměrky pro cyklisty.

http://www.praha3.cz/public/9b/df/59/174154_73117_Cyklogenerel_P3_vykresy.pdf
(Tranzity na straně 13, Výhled na straně 18)

Z toho logicky vyplývá, že by došlo k redukci parkovacích míst na polovinu. Nyní platíme 1.200,- Kč za rok za parkovací kartu a stejně je často dobrodružství najít parkovací místo. Pak by to bylo již zcela nemožné.

A ještě k Jeseniově ulici a cyklistické obousměrce. V každém případě, i při té k parkujícím automobilům nejšetrnější variantě (vytvoření podélného stání), by muselo být zrušeno cca 40 parkovacích míst. A ne "jednotky".
Není možné realizovat cyklostezku v komunikaci o šířce 3,5 metru. Podle §25 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb. musí zůstat při stání široký průjezdný pruh alespoň 3 metry. V Jeseniově ulici realizovaný pruh pro cykloobousměrku je široký 2,3 metru. Jeseniova ulice je široká 4,5 metru. Při odečtení 2,3 metru vychází 2,2 metru pro průjezd aut (!). A hlavně Jeseniovou ulicí často jezdí autobusy vozící děti na plavání, školní akce i akce atletického klubu. Spíše, než cykloobousměrku by bylo třeba před ZŠ Jeseniova udělat alespoň 5 míst pro tzv. K+R pro vysazování dětí a pro možnost zaparkování autobusu při nástupu či výstupu dětí.

Zatajujete informace občanům, říkejte celou pravdu, že kvůli několika cyklistům, kteří by Jeseniovou projeli, byste chtěl zrušit parkování 40 rodinám žižkovských občanů.

A tím, že jste pro "cyklootočku", nejste pro cyklisty. Jste proti bezpečnosti.



antispam
Zadejte text z obrázku
* Takto označená pole jsou povinná.
reklama