Diskuse

V Praze 3 kandiduje 10 stran. Mluví se jen o šesti z nich – proč?

Vložit nový příspěvek

Otřes

5.10.2010 00:30 vložil Pražan odjinud

Teď se koukám na politické spektrum, to blábolení Matuška je něco otřesného, to snad ani Bilak blahé paměti nebyl tak ubohý.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Otřes

5.10.2010 12:25 vložil občan Prahy 3

Také jsem koukal a myslím, že úplné blábolení bylo na straně druhé. Navíc pan Trejnar sice kope do radnice, ale na její stránky se moc nekouká. Bojuje za zelené, ale moc o nich neví. Pan Rut je členem komise nebo je tam chyba???
http://www.praha3.cz/volene-organy/vybory-a-komise/komise-pro-posouzeni-zameru-vystavby-viktoria-center-seifertova-ulice/index.html

A navíc, moc nerozumím systému, ktery se snaží prosadit Žižkov nejen sobě. Ten říká, že bez ohledu na to, jak dopadnou volby, by měli být všude zastoupeni všichni zvolení. K čemu pak volby jsou? Vítězná strana udělá vládnoucí koalici a pak má přejít do opozice? Tomu nějak nerozumím.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Otřes

5.10.2010 13:59 vložil chk

Buďto jste špatně poslouchal, Občane, nebo toho moc nevíte, nebo záměrně lžete.
Jakákoli vítězná strana, pokud zůstane bez veřejné kontroly, může napáchat mnoho škod. Vládnoucí strana na Praze 3 založila spoustu neprůhledných akciových společností (navíc zjevně zcela zbytečných), které se odmítají podrobit veřejné kontrole na základě toho, že se jedná právě o akciové společnosti. Jejich výroční zprávy jsou možná dostupné někde na Obchodním rejstříku, nicméně z nich se příliš o skutečné činnosti firmy nedozvíte. Co přesně ta firma dělá, za kolik, s kým spolupracuje, jaké jsou v ní finanční toky... to vše je zcela mimo kontrolu veřejnosti.
Když si k tomu připočtete podivnou grantovou politiku Prahy 3, kdy většina prostředků směřuje buď přímo nebo nepřímo do firem zdejšího "bosse" pana Hurdy, případně privatizační machinace místostarosty Lochmana, je asi jasné, že se vládnoucí klika této kontrole zcela vymkla.
Kde se stala chyba je asi na delší diskusi, ale o faktu samotném se pochybovat jaksi nedá.


Reagovat  Reagovat s citací


dotaz

4.10.2010 21:31 vložil klos

Proč ? To by Občanský zpravodaj měl ostatní strany měl zařadit do hlasování a né je zařadit pod strany ostatní


Reagovat  Reagovat s citací


Re: dotaz

8.10.2010 15:10 vložil TRP

Nezbývá, než s Vámi souhlasit. Na webu je určitě místa dost, proto mi přijde tento systém diskriminační. Proč ostatní strany? Tolik práce by to nezabralo je vypsat...


Reagovat  Reagovat s citací


Alternativní odkaz

4.10.2010 20:27 vložil Pražan odjinud

Sice nemám nic proti vašemu odkazu na kandidátky jednotlivých stran, ale možná podobní jedinci jako já by ocenily i link tam, kde je vše. Konkrétně kandidátky:
Do magistrátu:
http://www.volby.cz/pls/kv2010/kv2211?xjazyk=CZ&xid=1&xv=12&xdz=4&xnumnuts=1100&xobec=554782
Do zastupitelstva P3:
http://www.volby.cz/pls/kv2010/kv21111?xjazyk=CZ&xid=1&xv=12&xdz=5&xnumnuts=1100&xobec=500097&xstrana=0


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Alternativní odkaz

4.10.2010 20:29 vložil Pražan odjinud

Fuj, samozřejmě jedinci ocenili....omlouvám se


Reagovat  Reagovat s citací


Volba pro město

4.10.2010 11:48 vložil Iont

Volba pro město je vůbec zajímavá „firma“. Tak především, na adrese www.jakouchcemeprahu3.cz najdete politickou prezentaci Jiřího Jungwirtha – jednoho z lídrů místní ODS. Pan Jiří Jungwirth se na svém webu chlubí, že jej podporují MUDR. Miroslav Procházka a MUDr. René Brixí – tedy lídři konkurenčního subjektu Volba pro město. Chápete to?

Zajímavá postavička je také pan Vladimír Holzknecht, což je sice až „dvojka“ kandidátky, ale například v pořadu ČT24 s názvem Politické spektrum subjekt Volba pro město zastupoval a je vlastníkem internetové domény vpmpraha3.cz. Pan Holzknecht je členem nechvalně známého Nadačního fondu RYCHLÉ ŠÍPY JAROSLAVA FOGLARA. Jeho žena Dana Holzknechtová, je členka oblastní rady ODS v Praze 3 (členka orgánů Správa zbytkového majetku MČ Praha 3 a.s. a Správa zbytkového majetku MČ Praha 3 a.s.). Vladimír Holzknecht se také neúspěšně snažil vstoupit do TOP 09… to mu nevyšlo, tak si alespoň zaregistroval internetové domény top09praha3.cz a top09-praha3.cz.

Na závěr citace z jejich webu:
Volba pro město - nezávislí kandidáti - Praha 3
Naším velkým cílem je, aby se do naší politiky vrátila MORÁLKA, ODBORNOST, VZÁJEMNÁ ÚCTA, POKORA a SLUŠNOST


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Volba pro město

4.10.2010 12:21 vložil Katoda

Po přečtení Vašeho příspěvku jsem si najela na webové stránky Volby pro město a upřímně řečeno jsem zjistila, že ty webové stránky jsou jedny z nejlepších webových stránek, co nám politické strany na Praze 3 předvádějí. Nikde jsem se nedočetla o politické spolupráci Dr. Jungwirtha a Dr. Procházky s doktorem Brixím, takže se patrně jedná o profesní záležitost, což se vůbec nevylučuje. Co se týče pana Holzknechta, tak si jej pamatuji jako místostarostu, který nám vítal naše dítko v rámci vítání občánků a bylo to velmi příjemné. Vytahovat další členy jeho rodiny, tak to je Váš zcela evidentní pokus diskreditovat jeho osobu a jeho členy rodiny. Popsaná kritéria Kauzy 3 pro výběr politických subjektů k účasti jakékoliv anketě vidím na vašich stránkách poprvé a připadají mi v tomto okamžiku jako účelové. Měli byste dát prostor úplně všem, kteří kandidují, ač jsou větší nebo menší, protože takto to vypadá, že si ty podmínky a kritéria připravujete jen pro své účely a spřízněná politická uskupení. K3 při své otevřenosti, jak hlásá, by měla mít, podle mého názoru, pravidla pro všechny stejná. Bez toho nelze diskutovat defakto o ničem.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Volba pro město

4.10.2010 12:41 vložil Jan Vlček

Ať už tedy je Volba pro město béčkém, céčkem ODS Praha 3 či suverénním subjektem...
Tak každopádně negativní vyjádření ke Kauze 3 a společnému prohlášení sedmi bodů je přinejmenším zvláštní. Kdekoliv jinde by právě takovéto sdružení bylo rádo, že bylo osloveno, prezentováno a těch sedm bodů není rozhodně v rozporu s tím zmiňovaných Desaterem..(?).
Takže označovat oněch sedm bodů, jako tendenční... je přinejmenším zvláštní.
Mimo to například bod č.9 Kultura, sport, gastronomie, informatika: „To je TROJKA“, je přinejmenším úsměvný už svým galimatyášovým titulkem, ale házet sem třeba podporu Sananimu (drogová problematika) společně s fotbalem a Junákem...zvlášť když bod číslo 2. se jmenuje "Sociální problematika, zdravotnictví"..


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Volba pro město

4.10.2010 13:14 vložil Jirka Ptáček

Dobrý den,
pročetl jsem si programy všech kandidujících stran (přesněji řečeno těch, kteří jej veřejně šíří). Mnohdy jde o obecné formulace, se kterými nelze nesouhlasit. Všichni chtějí bojovat proti korupci, otevírat úřad, mít čisté chodníky... Vlastně bych z velké části mohl podpořit program ODS.
Proto vznikla naše iniciativa "Společného prohlášení". Záměrně se jedná o konkrétní věci a záměrně je dokument formulován jako závazek voličům. Obecné formulace vytahují strany několikáté volební období a evidentně to nestačí.
Jít s kůží na trh a zavázat se ke konkrétním věcem je evidentně pro některé strany problém.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Volba pro město

5.10.2010 09:01 vložil Jan Vlček

Přesně tak. Velký souhlas.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Volba pro město

5.10.2010 12:39 vložil občan Prahy 3

Dobrý den, vede se tu diskuze o bývalé politické příslušnosti. Kauza3 by si sama měla sáhnout do svědomí. Nikdo z Kauzy3 není bez "viny". Všichni mají za sebou politickou minulost a většina i budoucnost. Pan Ptáček je členem TOP 09, pan Konvička lídr VV, pan Trejtnar se přiznal alespoň sám v televizní diskuzi. Z dalších přispěvovatelů Kauza3 je to pan Stropnický v občanském sdružení, asi už s ním zelení nemohli vydržet. Dále tu máme pana Mikesku, který vystřídal už snad všechno, co existuje. Navíc byl odejit z ODS, protože za svého starostování nikdy nevysvětlil, jak přišel k mnohamiliónovému bytu. Zvláštní je, že zástupce developera, který stavěl v Jeseniově ulici, je příbuzným pana Mikesky... No je to těžké koho volit.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Volba pro město

8.10.2010 15:16 vložil TRP

Vážený pane Ptáčku, v návaznosti na předchozí příspěvky, mě napadá otázka, jestli jste tedy dal možnost třeba subjektu VPM se připijit či nepřipojit k prohlášení? Na začátku webu nemají ani tmavé logo, ani barevné.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Volba pro město

8.10.2010 18:42 vložil JirkaP

Dobrý den,
především bych o té výzvě nepsal v minulém čase. Tu možnost nejen že měli, ale stále mají.¨

Historie je taková, že v průběhu května 2010 jsme aktivně oslovili všechny subjekty, které v uplynulých 3 letech přišly s Kauzou3.cz do styku a začali formulovat text. Pokud se nepletu, tak schůzky a mailování nad textem trvaly skoro dva měsíce a podpis se uskutečnil 27. června 2010. Podotýkám, že tehdy ještě nebylo jasné, kdo zde bude kandidovat, případně s kým uzavře koalici pro volby do Zastupitelstva Prahy 3. Proto Vámi zmíněný banner odráží situaci aktuální v té době.
Dokument jsme zveřejnili 8. července na našem webu. Na níže uvedeném odkazu si můžete přečíst příslušný článek:
http://www.kauza3.cz/komunalni-volby-2010/spolecne-prohlaseni-politickych-stran-a-obcanskych-iniciativ-v-praze-3-ke-komunalnim-volbam-v-rijnu-2010.html

V duchu Vaší výtky si dovolím nakopírovat jeden odstavec:
------
Projekt je však stále otevřený a nebráníme se podpoře dalších signatářů z řad politických stran, které aktivně působí v Praze 3. Domníváme se, že tento dokument může přispět orientaci voličů ve volební nabídce a proto připravujeme další tištěné vydání Kauza3, které bude informovat širší veřejnost.
------

ČSSD reagovala až na výzvu zveřejněnou na Kauza3.cz a v srpnu, tedy dva měsíce od okamžiku zveřejnění se připojila se k výzvě. Viz. http://www.kauza3.cz/komunalni-volby-2010/cssd-podporila-spolecne-prohlaseni-politickych-stran-v-praze-3-ke-komunalnim-volbam-2010-rozhovor.html

Přesnou podobu kandidátek jsme získali 6.9. a zveřejnili zde: http://www.kauza3.cz/komunalni-volby-2010/podoba-kandidatek-pro-komunalni-volby-2010-v-praze-3.html (podotýkám, že jsou zde kandidátky všech stran).

Výzva byla a i nadále je otevřena všem.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Volba pro město

4.10.2010 12:45 vložil Jirka

Dobrý den,
oba jsme tu informaci v úvodu Lontova příspěvku pochopili jinak. Já asi správně, jelikož na http://www.jakouchcemeprahu3.cz/ v pravém sloupci s nadpisem "Podporují mě" vidím oba pány jasně uvedené.
Profesní záležitost? Když se mají tak rádi a podporují se, mohou být rovnou všichni na kandidátce ODS, ne?
Pan Holzknecht - tedy člen ODS, pak Volba pro město, pak neúspěšný pokus o TOP 09 a nyní opět Volba pro město :-)


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Volba pro město

4.10.2010 14:55 vložil Iont

Vzhled webových stránek je formální charakteristika, neříkám, že není důležitá, ale víc podle mě vypovídá o tom, kolik měl majitel webu peněžních prostředků. Explicitně se tam o politické spolupráci nepíše nic, v tom máte pravdu. Přesto považte, že je to velmi divné, když se konkurenti chlubí tím, že se navzájem podporují.

Vaše hodnocení pana Holzknechta coby příjemného místostarosty při vítání občánků je také víceméně formální hodnocení. Zřejmě pan Holzknecht umí příjemně a kultivovaně vystupovat na veřejnosti.

Každý politik musí počítat s tím, že nese svou kůži na trh a že může přijít řeč třeba na manželku, zvlášť když je sama politicky činná v místní ODS. Opravdu Vám to nepřijde podivné?

Každý máme svou volbu a je naprosto v pořádku, pokud se rozhodujete více podle Vašeho dojmu, já se s dovolením budu rozhodovat podle jiných kritérií.

Pro pana Jirku: Jsem v zásadě formalista, a tak dodržuji pravopis, na počátku jména píšu velké písmeno, nejsem tedy Lont, ale Iont. Nicméně obsah mého příspěvku jste pochopil správně.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Volba pro město

7.10.2010 18:26 vložil Jirka

Tohle mě docela pobavilo. Krátce po zmínce v tomto diskusním fóru přestala prezentace pana Jungwirtha z ODS na http://www.jakouchcemeprahu3.cz/ fungovat. Několik dní nebyla stránka vůbec dostupná.
Nyní je zpět. Zmínka o podpoře pánů Procházky a Brixího, tedy "jakoby protikandidátů" z Volby pro město schází.
Tak pro osvěžení paměti: http://img810.imageshack.us/img810/584/jakou.png


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Volba pro město

7.10.2010 22:03 vložil Krab

Zoufalost.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Volba pro město

4.10.2010 20:32 vložil Pražan odjinud

Nikoho z jmenované kandidátky neznám, ale docela mě zaujalo to obsazení kandidáty - když se na to podíváte, jakoby se řídili heslem: každý podnikatel svého důchodce. Nic to nejspíš neznamená, ale pro mne by to bylo každopádně varováním...


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama