Bezpečné cesty do školy tentokrát v ZŠ Lupáčova

Bezpečné cesty do školy tentokrát v ZŠ Lupáčova

V ZŠ Lupáčova proběhlo prezentace projektu žáků školy "Bezpečné cesty do školy". Rodičům, lidem z různých indtitucí jako Odbor dopravy MČ P3, MHMP a dopravní policie byl předveden první koncept budoucích úprav v okolí základní školy.

Cílem projektu "Bezpečné cesty do školy"je chránit děti při jejich pravidelných pěších cestách do školy. Projekt se rozhodlo připravit o.s. Pražské matky (PM) po tragické nehodě žákyně školy na podzim 2009. PM pracují vždy přímo s žáky vybrané školy a pak výsledek předají odborníkům na dopravu. Ti zpracují technickou a projektovou dokumentaci. Pak by měla následovat  realizace s pomocí magistrátních peněz, ale na Praze 3 se tak nestává.

Během setkání 21. září paní učitelka Jeřábková, která má projekt v ZŠ Lupáčova na starosti, prezentovala průběh projektu a projektové aktivity, do nichž byli zapojeni všichni žáci.

prace zaku          hoste

Projektant firmy EDIP představil koncept technického řešení dopravní situace na 5 nejnebezpečnějších místech označených dětmi při mapování dopravní situace v okolí školy.

Jeden z rodičů pan Stropnický vysvětlil, jak probíhala 13. září podobná dobrovolná iniciativa občanů při mapování nebezpečných míst na cestách do školek v Praze 3. Upozornil na skutečnost, že dopravní situace pro nejslabší účastníky provozu - děti, chodce, vozíčkáři, starší lidi a cyklisty - je zde velmi nebezpečná. V Praze 3 je málo přechodů, zcela scházejí stavební opatření jako jsou zvýšené přechody, křižovatky, zúžení vozovky na přechodech atp., jak je to obvyklé např. v sousední MČ Praha 2.


Kde se projektovalo na Praze 3

ZŠ Jiřího z Poděbrad, Nám. Jiřího z Poděbrad (2008)
RKC Nová Trojka a Hudební škola hl.m. Praha, Jeseniova 19 (2010)
ZŠ Jeseniova, Jeseniova 2400/96, 130 00 Praha 3 (2009)
ZŠ Lupáčova, 130 00 Praha 3 – Žižkov (2010)

Během setkání se diskutovalo zejména o parkování před školou, které požadují někteří rodiče. Je vůbec možné dosáhnout dopravního zklidnění zejména v Lupáčově ulici a zvýšit bezpečnost žáků přicházejících do školy pěšky a současně zajistit parkování pro rodiče dovážející děti autem přímo před školu? Přítomní nakonec dospěli ke shodě, že pokud bude přístup pro děti ke škole bezpečný, nemusejí parkovat přímo před školou a děti bydlící v okolí mohou docházet do školy samostatně. Rodiče, kteří z nějakých důvodů musejí přivážet dítě autem, jsou ochotni zaparkovat kdekoli v blízkém okolí, pokud jim bude zaručeno místo. Zástupce odboru dopravy přislíbil, že po úplném dokončení stavby garáží vznikne v Chelčického ulici smíšená zóna, kde bude možnost zaparkovat i pro nerezidenty.

Během projektu děti uskutečnily jednodenní průzkum, při němž sledovaly, kolik aut projelo před zahájením vyučování kolem školy. Zjistily, že v tento den v září se počet výrazně snížil ve srovnání s obdobím před prázdninami. Další sčítání ukáže, zda šlo o náhodu. Bezpečné cesty do školy jsou po jídelníčku nejnavštěvovanější stránkou školního webu.

Problematické garáže

Další výměna názorů se týkala stavby garáží v Lupáčově ulici. M. Stropnický poukazoval na skutečnost, že garáže se plánují v blízkosti škol a zvyšují provoz v jejich okolí, protože neslouží rezidentům, kteří nájem nejsou schopni zaplatit.

J. Johnová upozornila na fakt, že vjezd do garáží se nachází v místě, kam směřovalo vozidlo odbočující z Prokopovy do Rokycanovy ul., které v listopadu loňského roku srazilo a na místě usmrtilo školačku Anežku. Navrhla proto umístit vjezd do Prokopovy ulice. Pánové Mach (OD MHMP) i Rozsypal (EDIP - zpracovatel dopravní studie) však považují vjezd díky osazení vraty, chodníkovým prahem a elektronickým zajištěním za vcelku bezpečný. Diskutující se shodli v názoru, že podzemní garáže by měly přispět k redukci parkovacích míst na povrchu. Výhledově je třeba sledovat, zda a do jaké míry jsou garáže skutečně využívány rezidenty.

Další schůzka v ZŠ Lupáčova proběhne nad detailním rozpracováním návrhů dopravních řešení v okolí školy cca za 2 až 3 týdny. Všechny prezentace naleznete na www.lupacovka.cz a v databázi projektů na webu o.s. Pražské matky (PM) .

 


Související články

Američan ztratil na pražském přechodu dceru, teď bojuje za životy jiných

Na to místo by se Bradley Walker už nejraději nikdy nevrátil. Před půl rokem na přechodu na pražském Žižkově přišel o svou osmiletou dceru. Šla na zelenou a srazil ji náklaďák. Walker se rozhodl, že bude bojovat za bezpečnější pražskou dopravu. Jde to ale ztuha.pokračování

Smrt děvčátka zůstala bez odezvy od radnice

Malá Anežka (8) zemřela na přechodu pod koly náklaďáku několik desítek metrů od radnice, ale úprav pro větší bezpečnost chodců se tragická křižovatka nedočkala. Její otec Bradley Walker se mezitím odstěhoval s manželkou a malým synkem do Holešovic, aby neměl ten osudný přechod denně na očích. K půlročnímu výročí nehody uspořádalo 21. května O.s. Pražské ...pokračování

Garáže v Lupáčově pro bohaté

Stavba podzemních garáží za 140 milionů měla vyřešit problém místních občanů s parkováním. A jak to dopadlo? Občané odešli s nepořízenou. pokračování
reklama