Kauza Nákladové nádraží

Nákladní vlak poškodil budovu Nákladového nádraží

Nákladní vlak poškodil budovu Nákladového nádraží
V sobotu v odpoledních hodinách narazil nákladní vlakový vůz do administrativní budovy Nákladového nádraží Žižkov. Vlaková souprava nezastavila na konci kolejiště, vyjela z něj a nabourala se do budovy nádraží. pokračování

Bitva za záchranu Nákladového nádraží Žižkov

Bitva za záchranu Nákladového nádraží Žižkov
Ministerstvo kultury prohlásilo soubor budov Nákladového nádraží Žižkov od architekta Vladimíra Weisse za kulturní památku a uznalo tak nespornou architektonickou i historickou hodnotu této industriální stavby z let 1934-37, která nemá v České republice obdoby. Rozhodnutí MK ČR o ochraně industriálních objektů bylo správné, především v kontextu průmyslového dědictví, jak jej vnímá současná západní civilizace. Musíme oponovat některým zpochybněním, které zazněly a zpochybňují výrok Ministerstva kultury. pokračování

Opoziční zastupitelé Prahy 3 vybízejí ministra kultury, aby vyhlásil Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou

Opoziční zastupitelé Prahy 3 vybízejí ministra kultury, aby vyhlásil Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou
Nyní se rozhoduje o budoucí tváři Prahy 3. Bude místo nákladového nádraží nové developerské rejdiště a zahltí nás tisíce dalších aut? Všichni opoziční zastupitelé jsou proti. Přinášíme jejich prohlášení. pokračování

Budova chátrajícího nádraží na Žižkově bude možná kulturní památkou - radnice Prahy 3 však nesouhlasí

Budova chátrajícího nádraží na Žižkově bude možná kulturní památkou - radnice Prahy 3 však nesouhlasí
Ministerstvo kultury prohlásilo část Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 za kulturní památku. České dráhy, které pozemky na nádraží vlastní, se proti rozhodnutí odvolaly. Nesouhlasí s ním ani třetí městská část, které by nová situace zkomplikovala plánované protažení Olšanské ulice směrem ven z Prahy. - UVNITŘ ČLÁNKU TEXT Z MINISTERSTVA KULTURY pokračování

Nebourejte žižkovské nádraží

Nebourejte žižkovské nádraží
Ze zajímavé industriální stavby může být výrazná dominanta Prahy 3. Anebo ji postihne stejný osud jako kdysi Těšnov Před pár lety mne jeden investor požádal, abych prozkoumal rozsáhlý areál pražského Nákladového nádraží na Žižkově. Tak jako většina Pražanů jsem do té doby znal jenom čelní funkcionalistickou budovu do Želivského ulice - působivou čtyřpatrovou stavbu z poloviny 30. let s dlouhými okenními pásy a tmavočerveným keramickým obkladem. pokračování

Přestavba pražských nádraží je velká příležitost. Zastupitelé ale musí začít hájit zájmy občanů, konstatuje studie.

Přestavba pražských nádraží je velká příležitost. Zastupitelé ale musí začít hájit zájmy občanů, konstatuje studie.
Plánovaná přestavba nádraží Masarykova, Žižkov, Smíchov a Bubny je velkou příležitostí. Pozemky jsou natolik velké, že zde mohou vyrůst technologicky vyspělé čtvrti s ekologicky šetrnou architekturou, které vzbudí zájem celé Evropy. Developeři však zatím šanci nevnímají a projektují konvenční budovy, které sice přinesou rychlý zisk, ale město poškodí. Magistrát výstavbu nekoriguje a občané nemají možnost uplatnit svůj názor. To je třeba změnit. Takové jsou závěry studie vypracované studenty nizozemské Univerzity Wageningen ve spolupráci se sdružením Arnika, kterou na základě jejich loňského výzkumu Arnika nyní vydává. pokračování

Žižkov přijde o funkcionalistickou chloubu, radnice o „barabiznu“ nestojí

Funkcionalistická budova nákladového nádraží Žižkov má ustoupit nové obytné čtvrti, v plánech se s ní už nepočítá. Na jejím místě nejspíš povede hlavní ulice. Zatímco radnice Prahy 3 to neřeší a nechává debatu o "barabizně" na odborné veřejnosti, architekti litují ztráty industriálního unikátu. pokračování

Za chvilku hotovo, aneb Územní plán si změníme jak chceme

Za chvilku hotovo, aneb Územní plán si změníme jak chceme
Pokud jste sledovali zasedání Zastupitelstva HLMP, pak jste mohli vidět dokonale pracující mašinku na odhlasování čehokoliv. ODS má bezpečnou většinu. Vzorně hlasovali i zastupitelé zvolení za Prahu 3, tedy Ondřej Pecha a Pavel Hurda (oba ODS). pokračování

Nesouhlas s bouráním budovy Žižkovského nádraží

Nesouhlas s bouráním budovy Žižkovského nádraží
V minulosti lidé vyjadřovali nesouhlas s bouráním hlavní budovy. Nikdo se ale o tomto problému nezmínil v souvislosti s územním plánem. pokračování

Připomínky k územnímu plánu

Připomínky k územnímu plánu
Námitky je možné podepsat naposledy v úterý v Arnice - Chlumova 17, Praha 3, v kanceláři Oživení -Pelléova 7, Praha 6, v Mlýnské kavárně na Kampě, v kině Bio Oko a v kavárně Krásný ztráty. Představitelé Magistrátu v médiích nesprávně uváděli, že každý občan může zaslat připomínku k novému územnímu plánu. Není tomu tak. Taková připomínka nemá žádnou váhu. Teprve hromadnou připomínkou s nejméně 200 podpisy se musí Magistrát zabývat. Proto se lidé sdružují a vy se můžete přidat. pokračování

Přestavba Žižkovského nádraží odložena

Přestavba Žižkovského nádraží odložena
Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, která kvůli dopadu krize na developery a neshodám s urbanisty odložila další projednávání změn územního plánu. Změny se týkaly i dalších kritizovaných projektů, jako jsou přestavba Masarykova nádraží, nádraží Praha - Smíchov, nebo lokality Bubny - Zátory. pokračování

Přestavba žižkovského nádraží je v ohrožení

Přestavba žižkovského nádraží je v ohrožení
Už v příštím roce se zde mohlo začít stavět obchodně-komerční centrum a bytové domy a místo se mělo proměnit k nepoznání. Jenže developeři, kteří už si na areál brousili zuby, budou mít možná smůlu. Na pozemky jsou totiž vydány dvě stavební uzávěry, takže se realizace projektu za zhruba čtyři miliardy korun zatím odkládá. pokračování

DISKUSE

Re: Re: Re: Klukovská léta

Oprava: vdala ne bála
pokračování

Re: Re: Re: Klukovská léta

Oprava: vdala ne bála
pokračování

Re: Re: Klukovská léta

Do Nakvasove ulice jsem se bála v roce 1967, kde rodiče mého muže měl domek a provozovali květinářství. Za námi žil herec Stanislav Neumann, jehož dům tam stojí dodnes. My ostatní ...
pokračování

Většinu roku neprší, ale občas i sněží, mrzne a padají trakaře.

Podle dat ČHMÚ v Praze je ročně 80-120 dnů s deštěm nad 1 mm, 40 - 100 dní se sněhem a 20 - 42 dní s celodenním mrazem, ale jen 40 - 50 jasných dní. Každé kryté schody a ...
pokračování

Máte zájem o nebankovní půjčku?

Nabízím finanční pomoc pro občany České republiky. Zajistím půjčku pro vaše potřeby za skvělých podmínek. Financování je ze soukromých zdrojů a není prověřeno majetkovými ...
pokračování