Prodávám levně plyn. Zn.: Jsem také komunální politik

Prodávám levně plyn. Zn.: Jsem také komunální politik

Volební komapň za firemní peníze? Kandidát ODS do pražského zastupitelstva Pavel Hurda se dva týdny před volbami objevil nejen na volebních plakátech, ale v tisku se prezentuje jako šéf podniku, který voličům-zákazníkům zajišťuje příznivé ceny plynu.

 V rozhovoru, který vyšel jako placená inzerce, nechybí ani připomínka, že předseda představenstva podniku Pražská plynárenská je v hlavním městě také komunálním politikem.

Inzerci s fotografií Pavla Hurdy zaplatila Pražská plynárenská. Společnost - na rozdíl od RWE Transgas a E.ON - od 1. října snížila ceny plynu domácnosrtem o jedno až dvě procenta.

S volbami to prý nesouvisí

Pavel Hurda kandiduje do pražského zastupitelstva jako dvojka kandidátky v jednom ze sedmi volebních obvodů a tvrdí, že inzerát v novinách nemá s nadcházejícími volbami nic společného.

"To myslíte vážně, že levný plyn souvisí s volbami?" zareagoval Pavel Hurda na dotaz Aktuálně.cz. "Je to obchodní strategie, nabízíme službu."

Ve zmíněném reklaním rozhovoru Hurda popisuje nové nabídky a úspěchy Pražské plynárenské. "Z pohledu zákazníků je ale podstatnější, že se nám daří nakupovat plyn za dobrých podmínek....., což nám umožňuje držet příznivé ceny," říká například.

V odpovědi na poslední otázku interview, která zmiňuje to, že vrcholný manažer Pražské plynárenské je "dlouhodobě činný v pražské komunální politice", pak Hurda zákazníkům připomíná i své zásluhy.

"Základem podnikatelského úspěchu Pražské plynárenské vidím zejména v aktivitě a průběžném efektivním řízení ze strany vrchovlového managementu a orgánů společnosti," čteme v jeho odpovědi.   

To, že Pavel Hurda kandiduje v nastávajících volbách za ODS, se v rozhovoru nepřipomíná. 

Šťastný: Nevím o tom!

Šéf pražské ODS Boris Šťastný reklamu jednoho ze svých kandidátů příliš nekomentuje. S odůvodněním, že článek neviděl.

"Takhle, jak to říkáte, je to spíš inzerát na Pražskou plynárenskou. Nedokážu to posoudit. Je na mediálních expertech a novinářích, aby posoudili, zda nemůže zavánět skrytou reklamou pro politika nebo politickou stranu," řekl Aktuálně.cz Šťastný.

Kromě týdeníku Sedmička vyšel velmi podobný "rozhovor" i na jednom ze zpravodajských serverů v rubrice "komerční články".

V Sedmičce přijde půlka stránky placené inzerce na 35 tisíc korun, řekl Aktuálně.cz Milan Pospíšil z inzertního oddělení listu.

Bojujeme o zákazníka

"Děláme kampaň, kterou jsme připravovali měsíce, bojujeme o každého zákazníka," prohlásil Pavel Hurda.

Akciová společnost Pražská plynárenská se základním jměním miliarda a 400 milionů korun je největším dodavatelem energií pro hlavní město, zákazníky má i mimo Prahu.

Většina akcií je na majitele. Jak ale uvádí obchodní rejstřík, jsou v zaknihované podobě (tedy ne anonymní) a veřejně obchodovatelné.

ZDROJ:  Aktualne.cz

 

reklama