Nákladové nádraží Žižkov přestalo po 80 letech sloužit svému původnímu účelu

Nákladové nádraží Žižkov přestalo po 80 letech sloužit svému původnímu účelu

Rozhodnutím Ministerstva dopravy byla v prostoru nákladového nádraží zrušena jeho původní funkce, tedy vlaková přeprava zboží. Poslední soupravy vozů byly odvezeny před půlnocí uplynuvšího roku 2015. Od prvního ledna tedy kolej spojující vnitřní trakt překladiště s železniční sítí oficiálně zanikla.

Vlakový provoz byl na obdivuhodném funkcionalistickém nádraží ukončen již v roce 2002, příjezdová kolej nicméně do loňského roku sloužila společnosti Rail Cargo Operator – CSKD, která kolejiště využívala pro překládku kontejnerů, mířících z německých přístavů Bremerhaven a Hamburk. Překladiště se z žižkovského nákladového nádraží přesunulo do přístavu ve středočeském Mělníku.

Úřední potvrzení není jen konstatováním známého faktu ohledně budoucnosti areálu Nákladového nádraží. Jako první zprávu vydala minulý týden na facebookém profilu Klubu Za starou Prahu jeho předsedkyně Kateřina Bečková. „Nákladovému nádraží nejvíc sluší železniční provoz. Možná je to naivní, ale líbilo by se nám, kdyby možnost zajíždění vlaků do nádraží nebo do jeho části zůstala zachována a kdyby případně byla i zčásti provozována. Bohužel novou výstavbou východně bude nádražní areál od kolejového spojení odstřižen.“


Na fotografii odvážení posledních vagonů kocourem 742.405 dne 30. prosince 2015. (Fotografie Milpo media)

Budova i areál nádraží je v majetku Českých drah. Jejich tiskové oddělení se k aktuální situaci ohledně zrušení provozu na kolejích vyslovilo následovně. „Aktuální krok by se neměl dotknout příjezdu do dvorany žižkovského nákladového nádraží, aktuální nájemci v tomto objektu v současnosti železniční dopravu nevyužívají. Budoucí rozvoj lokality je předmětem připravovaných změn územního plánu a s provozem nádraží se v budoucnosti nepočítá. Uvedený krok tedy nijak zásadně nemění stav budovy a dvorany žižkovského nákladového nádraží stojící proti Olšanské ulici.“

Železniční trať mezi Malešicemi a Žižkovem, o kterou se jedná, je v majetku státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Budoucnost ohledně památkově chráněné budovy nádraží a výstavby obchodně-administrativní severní části (tzv. Discovery) provázejí administrativní průtahy. Od srpna loňského roku, kdy jsme vás o podrobnostech informovali v tomto článku, nedošlo k žádným posunům k lepšímu.

Situaci ohledně nových skutečností v objektu Nákladového nádraží Žižkov i nadále sledujeme.



Areál Nákladového nádraží Žižkov je rozlehlý (fotografie Milpo media)

 

Diskuse

nadraží má fungovat Mirek 16.9.2016 08:55
Re: nadraží má fungovat zdenek 16.9.2016 20:57
Re: nadraží má fungovat Radek 22.9.2016 22:03
Re: nadraží má fungovat I.P. 10.10.2017 15:02
Ničení Kernel 14.9.2016 12:29
to se čekalo petr 3.3.2016 07:43

Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek


reklama