Kauza stavby

O sporných stavbách na Praze 3.

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu
Odbor územního plánu Magistrátu HMP vyhověl připomínkám o.s. Tady není developerovo a přiklonil se k postupu, že není možné projednat změnu územního plánu Nákladového nádraží Žižkov v rámci celoměstsky významných změn územního plánu dříve, než bude rozhodnuto o prohlášení budovy nádraží kulturní památkou. pokračování

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné křižovatky na Želivského, protože by zdržovaly průjezdnost této ulice. Prosazuje tak koncepci navrženou kdysi komunistickými plánovači a přivedení dalších 24 000 aut denně. pokračování

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také. pokračování

Lupáčovka za všechny peníze

NázoryLupáčovka za všechny peníze
„Regenerace bytového souboru Lupáčova - Unikátní stavba v celoplanetárním měřítku - Plný provoz domácností v patnácti stupních - Maminka dostane číslo na security službu - Azbestové obloží v igelitových pytlících - Budou byty stát 50 tisíc/m2 nebo víc? Čtěte zde ... pokračování

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu
Zajímavá zpráva z úterního (29.3.2011) zasedání zastupitelstva MČ Praha 3. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.
Občanské sdružení "Tady není developerovo" uspořádalo panelovou diskusi s architekty, historiky umění, starostkou MČ Praha 3, developery a zástupci Českých drah a Útvaru rozvoje hlavního města Prahy. Diskutovalo se i o širších souvislostech developerského projektu a o budoucím zatížení Prahy 3 dopravou, kterou přivede na Olšanské náměstí Jarovská spojka, plánovaná středem nádraží. pokračování

Cyklostezka stále neotevřena

Cyklostezka stále neotevřena
Cylkostezka je již rok stavebně dokončena. Chybí majetkové převedení tunelu a kolaudace. Cyklostezka, na které se již rok na kolech nesmí jezdit, se tak stává světovým unikátem. A jak dokládají fotky z února 2011 je i terčem vandalů. Tak hezkou projížďku. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov
Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13:30 do 17:30 v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný. pokračování

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo
Ještě koncem loňského roku bylo téměř jisté, že se Nákladové nádraží Žižkov promění v jednu velkou, hustě zastavěnou plochu s čtyřproudou autostrádou uprostřed. Pak ale ministerstvo kultury pořádně zamíchalo kartami, když centrální budovu nádraží nečekaně prohlásilo za kulturní památku. České dráhy by v tom případě musely vyřešit, co s obrovskou budovou. Firmě Sekyra Group, která má na území v budoucnu stavět, by nezbylo nic jiného než změnit své dávno narýsované plány. A městská část Praha 3 by přišla o vysněný silniční bulvár, který už čtyři roky tvrdošíjně prosazuje. Konečné rozhodnutí ministra kultury, zda objekt památkou zůstane, nebo ne, má padnout v dubnu. pokračování

Tisková konference "za záchranu nádraží"

Tisková konference "za záchranu nádraží"
V úterý 8.2. se šedesát novinářů a zájemců sešlo na tiskovce a poté na prohlídce Nákladového nádraží. O. s. "Tady není developerovo" představilo svůj pohled na plány investorů, které asi brzy změní tvář Žižkova. Byli jsme tam a přinášíme několik fotografií z prohlídky. Také jsme zdokumentovali následky sobotní "nehody". Na záchranu nádraží vznikla petice a postavili se za něj otevřeným dopisem i opoziční zastupitelé ze všech opozičních stran v zastupitelstvu P 3. pokračování

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3
Co je v plánu s Nákladovým nádražím, kdo se chystá stavět na Parukářce a kolik pater má mít projekt ústupového bydlení na Pražačce? Pohled odborníků, politiků, investorů i místních lidí na nové stavební projekty, které mají na Žižkově vyrůst v nejbližších letech. pokračování

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí
Vzniklo nové občanské sdružení, které chce bránit pustošící zástavbě cenných míst Prahy 3. Skupina občanů Prahy 3 nechce nadále přihlížet tomu, jak se naše krásná čtvrť postupně mění v rejdiště developerů. Bohatí investoři stále úspěšněji vyvíjejí tlak na naši radnici a magistrát ve prospěch krátkodechých projektů, jejichž jediným přínosem je nejčastěji jen rychlý zisk . A občas, jako v případě Central Parku I, ani ten ne. pokračování

DISKUSE

Diky!

Dakujem za Vasu snahu zobojsmernit Lupacovu pre cyklistov - jazdim tade kazdy den domov z prace (Karlin -> Vinohrady) a vzdy trpnem, ci budu mestski policajti ktori tam maju sluzobnu stale rovnako ...
pokračování

Re: Re: autoři článku lžou

Jakmile jsem zjistil, v čem spočívá mé obvinění ze lži , tak jsem se na facebooku omluvil za to, že jsem nesprávně citoval výrok pana Štrébla a vložil mu do úst slovo ...
pokračování

Re: autoři článku lžou

Dobrá připomínka. Já tam žádnou lež nevidím, zato jich vidím hned několik ve Vašem Názoru zastupitele v aktuálním čísle Radničních novin. Dovolím si, tedy parafrázovat Vás: Bylo ...
pokračování

autoři článku lžou

Byl jsem upozorněn, že jste mou osobu zmínili ve shora uvedeném článku. Smutně konstatuji, že zde veřejně lžete. Myslím, že by bylo vhodné abyste se mi na tomto místě ...
pokračování

Poznámka

Dobrý den, pane Štréble, zajímavé srovnání, ovšem mi chybí dva fakty v tomto článku: 1) Návrh řešení současného stavu 2) Článek absolutně nezohledňuje připravenost MČ. ...
pokračování

Nejčtenější

Odvolání ředitelky Danel ve světle veřejných zdrojů

V posledních dnech se zejména na sociálních sítích rozhořela kauza odvolaní ředitelky příspěvkové organizace Za Trojku (organizace spravuje KC Vozovna a Atrium Žižkov). Odvolaná ředitelka zveřejnila prohlášení v němž se hájí, že neudělala žádnou chybu a tvrdí, že její odvolání je pouhou čistkou, k níž nebyl žádný věcný důvod. Zkusme si její tvrzení ...
pokračování

Nezaslepený pohled na dopravní politiku

Se vstupem Zelených do vedení radnice v roce 2018 se začíná pomalu měnit i neúnosný přístup městské části k dopravě na jejím území. V zájmu radního pro dopravu už není jen a pouze plynulost automobilového provozu, ale pozornost směřuje i na ostatní způsoby dopravy.
pokračování