Kauza stavby

O sporných stavbách na Praze 3.

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu
Odbor územního plánu Magistrátu HMP vyhověl připomínkám o.s. Tady není developerovo a přiklonil se k postupu, že není možné projednat změnu územního plánu Nákladového nádraží Žižkov v rámci celoměstsky významných změn územního plánu dříve, než bude rozhodnuto o prohlášení budovy nádraží kulturní památkou. pokračování

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné křižovatky na Želivského, protože by zdržovaly průjezdnost této ulice. Prosazuje tak koncepci navrženou kdysi komunistickými plánovači a přivedení dalších 24 000 aut denně. pokračování

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také. pokračování

Lupáčovka za všechny peníze

NázoryLupáčovka za všechny peníze
„Regenerace bytového souboru Lupáčova - Unikátní stavba v celoplanetárním měřítku - Plný provoz domácností v patnácti stupních - Maminka dostane číslo na security službu - Azbestové obloží v igelitových pytlících - Budou byty stát 50 tisíc/m2 nebo víc? Čtěte zde ... pokračování

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu
Zajímavá zpráva z úterního (29.3.2011) zasedání zastupitelstva MČ Praha 3. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.
Občanské sdružení "Tady není developerovo" uspořádalo panelovou diskusi s architekty, historiky umění, starostkou MČ Praha 3, developery a zástupci Českých drah a Útvaru rozvoje hlavního města Prahy. Diskutovalo se i o širších souvislostech developerského projektu a o budoucím zatížení Prahy 3 dopravou, kterou přivede na Olšanské náměstí Jarovská spojka, plánovaná středem nádraží. pokračování

Cyklostezka stále neotevřena

Cyklostezka stále neotevřena
Cylkostezka je již rok stavebně dokončena. Chybí majetkové převedení tunelu a kolaudace. Cyklostezka, na které se již rok na kolech nesmí jezdit, se tak stává světovým unikátem. A jak dokládají fotky z února 2011 je i terčem vandalů. Tak hezkou projížďku. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov
Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13:30 do 17:30 v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný. pokračování

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo
Ještě koncem loňského roku bylo téměř jisté, že se Nákladové nádraží Žižkov promění v jednu velkou, hustě zastavěnou plochu s čtyřproudou autostrádou uprostřed. Pak ale ministerstvo kultury pořádně zamíchalo kartami, když centrální budovu nádraží nečekaně prohlásilo za kulturní památku. České dráhy by v tom případě musely vyřešit, co s obrovskou budovou. Firmě Sekyra Group, která má na území v budoucnu stavět, by nezbylo nic jiného než změnit své dávno narýsované plány. A městská část Praha 3 by přišla o vysněný silniční bulvár, který už čtyři roky tvrdošíjně prosazuje. Konečné rozhodnutí ministra kultury, zda objekt památkou zůstane, nebo ne, má padnout v dubnu. pokračování

Tisková konference "za záchranu nádraží"

Tisková konference "za záchranu nádraží"
V úterý 8.2. se šedesát novinářů a zájemců sešlo na tiskovce a poté na prohlídce Nákladového nádraží. O. s. "Tady není developerovo" představilo svůj pohled na plány investorů, které asi brzy změní tvář Žižkova. Byli jsme tam a přinášíme několik fotografií z prohlídky. Také jsme zdokumentovali následky sobotní "nehody". Na záchranu nádraží vznikla petice a postavili se za něj otevřeným dopisem i opoziční zastupitelé ze všech opozičních stran v zastupitelstvu P 3. pokračování

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3
Co je v plánu s Nákladovým nádražím, kdo se chystá stavět na Parukářce a kolik pater má mít projekt ústupového bydlení na Pražačce? Pohled odborníků, politiků, investorů i místních lidí na nové stavební projekty, které mají na Žižkově vyrůst v nejbližších letech. pokračování

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí
Vzniklo nové občanské sdružení, které chce bránit pustošící zástavbě cenných míst Prahy 3. Skupina občanů Prahy 3 nechce nadále přihlížet tomu, jak se naše krásná čtvrť postupně mění v rejdiště developerů. Bohatí investoři stále úspěšněji vyvíjejí tlak na naši radnici a magistrát ve prospěch krátkodechých projektů, jejichž jediným přínosem je nejčastěji jen rychlý zisk . A občas, jako v případě Central Parku I, ani ten ne. pokračování

DISKUSE

Fakta, dojmy a uvádění na „pravou“ míru

Potěšilo mne, že novopečený pan uvolněný předseda Výboru pro výchovu a vzdělávání Zastupitelstva MČ Praha 3 pokládá můj text za „působivě napsaný“. Dokonce kvůli němu, ...
pokračování

Re: a kde budou v budoucnu chodci?Budou ručkovat na stromech, které se vysadí ?

Vážený, běžte se projít po chodníku a počítejte kolik aut před Vás najede na chodník, čí kolik jedovatých výparů nadýcháte, případně kolikrát Vám přímo na kůži doletí ...
pokračování

Diskutujme s fakty a nešermujme dojmy

Pusobive napsany text je zalozen na dojmech, ale nikoliv faktech. Rad bych to uvedl na pravou miru. Predne je treba korigovat vas vyklad, ze stehovani policistu a zaku stalo 130 milionu. ...
pokračování

Re: Nutné přejmenovat

Víte vůbec něco o maďarském povstání? Šlo o brutální vyřizování účtů vedené fašisty-sálašovci (Šípové kříže) a jejich stoupenci, kteří brutálně vraždili komunisty, ...
pokračování

Děkuji, že jsi přivedl mého manžela zpět

happy
pokračování

Nejčtenější

Koněvka - neotevíráme pandořinu skříňku kulturních válek?

Debata o přejmenování Koněvovy ulice je hodně stará a není nijak překvapivé, že s čím dál agresivnější politikou Putinova Ruska, znovu ožívá. Zastupitelstvo na ni přesně před rokem zareagovalo zadáním historické studie Vojenskému historickému ústavu. Na výsledky dosud čekáme. Otázka je, k čemu přesně nám budou. Že byl Koněv sovětský politruk, zodpovědný za ...
pokračování

Ode zdi ke zdi, aneb jak naši TOP hospodáři již desátým rokem staví úřad ze školy a školu z úřadu

„Sestěhováním úředníků do nově zrekonstruované budovy na Havlíčkově náměstí vytvoříme přívětivější prostředí pro kontakt občanů s úřadem a vyřizování všech agend na jednom místě“. Připadá Vám tento text povědomý? Pokud ne, není divu. Zapomněli na něj totiž i jeho vlastní autoři.
pokračování