Kauza stavby

O sporných stavbách na Praze 3.

Nákladní vlak poškodil budovu Nákladového nádraží

Nákladní vlak poškodil budovu Nákladového nádraží
V sobotu v odpoledních hodinách narazil nákladní vlakový vůz do administrativní budovy Nákladového nádraží Žižkov. Vlaková souprava nezastavila na konci kolejiště, vyjela z něj a nabourala se do budovy nádraží. pokračování

Bitva za záchranu Nákladového nádraží Žižkov

Bitva za záchranu Nákladového nádraží Žižkov
Ministerstvo kultury prohlásilo soubor budov Nákladového nádraží Žižkov od architekta Vladimíra Weisse za kulturní památku a uznalo tak nespornou architektonickou i historickou hodnotu této industriální stavby z let 1934-37, která nemá v České republice obdoby. Rozhodnutí MK ČR o ochraně industriálních objektů bylo správné, především v kontextu průmyslového dědictví, jak jej vnímá současná západní civilizace. Musíme oponovat některým zpochybněním, které zazněly a zpochybňují výrok Ministerstva kultury. pokračování

Reportáž ČT o azbestu v domech v Lupáčově ulici

Reportáž ČT o azbestu v domech v Lupáčově ulici
ČT1 - Černé ovce, 10.1.2010 / Česká televize odvysílala reportáž o nebezpečné likvidaci azbestu v rekonstruovaných panelácích v Lupáčově, které jsou majetkem MČ Praha 3. Nájemníky podle všeho o manipulaci s azbestem ani o možných zdravotních rizicích nikdo neinformoval. Přinášíme přepis pořadu. pokračování

Opoziční zastupitelé Prahy 3 vybízejí ministra kultury, aby vyhlásil Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou

Opoziční zastupitelé Prahy 3 vybízejí ministra kultury, aby vyhlásil Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou
Nyní se rozhoduje o budoucí tváři Prahy 3. Bude místo nákladového nádraží nové developerské rejdiště a zahltí nás tisíce dalších aut? Všichni opoziční zastupitelé jsou proti. Přinášíme jejich prohlášení. pokračování

Budova chátrajícího nádraží na Žižkově bude možná kulturní památkou - radnice Prahy 3 však nesouhlasí

Budova chátrajícího nádraží na Žižkově bude možná kulturní památkou - radnice Prahy 3 však nesouhlasí
Ministerstvo kultury prohlásilo část Nákladového nádraží Žižkov v Praze 3 za kulturní památku. České dráhy, které pozemky na nádraží vlastní, se proti rozhodnutí odvolaly. Nesouhlasí s ním ani třetí městská část, které by nová situace zkomplikovala plánované protažení Olšanské ulice směrem ven z Prahy. - UVNITŘ ČLÁNKU TEXT Z MINISTERSTVA KULTURY pokračování

Po cyklostezce za miliony se ani po půl roce jezdit nesmí

Po cyklostezce za miliony se ani po půl roce jezdit nesmí
V Praze stojí od května cyklostezka, která by ulehčila spojení do centra. Lidé ji ale používat nesmějí. Chybí úřední razítko a nemalý podíl na tom má radnice Prahy 3. pokračování

Kolik investovala městská část do podzemních garáží Lupáčova?

Kolik investovala městská část do podzemních garáží Lupáčova?
V Radničních novinách 9/2010 je na úvodní straně článek Žižkov má dalších 100 parkovacích míst uvedena nenápadná věta: „Samotná stavba garáží probíhala od loňského srpna a městská část do ní investovala přibližně 90 mil. Kč“. Tato věta mne navedla k tomu, abych je pokusil zjistit, kolik skutečně investuje Městská část Praha 3 do garáží a domu Lupáčova 10,12,14,16,18,20. pokračování

Garáže v Lupáčově pro bohaté

Garáže v Lupáčově pro bohaté
Stavba podzemních garáží za 140 milionů měla vyřešit problém místních občanů s parkováním. A jak to dopadlo? Občané odešli s nepořízenou. pokračování

Radnice zastaví kemp kvůli sociálním bytům, prázdné domy ale prodává

Radnice zastaví kemp kvůli sociálním bytům, prázdné domy ale prodává
Radnice Prahy 3 záměr na Pražačce zdůvodňuje potřebou výstavby malometrážních bytů pro ty, kteří si již nebudou moci dovolit platit vysoké nájemné v obecních i soukromých bytech. Sama se přitom zbavuje prázdných bytových kapacit v domě v Bořivojově 27, které by mohla pro sociální bydlení jednoduše využít. pokračování

Ne/otevřená cyklostezka

Ne/otevřená cyklostezka
Tak je ta cyklostezka otevřená, nebo neni? Dělají si na Kauze3 z lidí srandu? Bohužel, není otevřená. A není to náš zlomyslný humor, ale je to smutný vtip pražskeho Magistrátu. pokračování

Nebourejte žižkovské nádraží

Nebourejte žižkovské nádraží
Ze zajímavé industriální stavby může být výrazná dominanta Prahy 3. Anebo ji postihne stejný osud jako kdysi Těšnov Před pár lety mne jeden investor požádal, abych prozkoumal rozsáhlý areál pražského Nákladového nádraží na Žižkově. Tak jako většina Pražanů jsem do té doby znal jenom čelní funkcionalistickou budovu do Želivského ulice - působivou čtyřpatrovou stavbu z poloviny 30. let s dlouhými okenními pásy a tmavočerveným keramickým obkladem. pokračování

Cyklostezka je průjezdná

Cyklostezka je průjezdná
Přinášíme fotoprůvodce novou cyklostezkou pod Vítkovem. Autorem fotografií je Emil Drahoš. Foceno bylo v neděli 30. května. V tichosti se dokončila stavba, která nyní zřejmě čeká na mediální show s názvem "stříhání pásky s panem primátorem". pokračování

DISKUSE

Poznámka

Dobrý den, pane Štréble, zajímavé srovnání, ovšem mi chybí dva fakty v tomto článku: 1) Návrh řešení současného stavu 2) Článek absolutně nezohledňuje připravenost MČ. ...
pokračování

Dodatek 2

Ještě k nadpisu, aby nevzniklo podezření, že je manipulativní - kde se vyskytují děti občanů na praze 3, které nebydlí v bytě či ubytovně? Žádné na ulici spát nevidím.
pokračování

Dodatek

Ještě bych dodal, že Brno se po zkušenostech po pár letech tuto šílenost rozhodlo ukončit.
pokračování

Otřesné zkušenosti z Brna

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/socialni-bydleni-v-brne-na-najemniky-si-sousede-stezuji-vznikla-i-petice-20171106.html.
pokračování

Kdo to podepsal?

Kdy a kdo tyto konkretní dvě smlouvy (s ODS a Banzai) podepsal?
pokračování

Nejčtenější

Zelení: Každé dítě si zaslouží domov

Jedním z cílů Zelených na radnici Prahy 3 je aktivně řešit bytovou nouzi rodin s dětmi s trvalým pobytem na Praze 3, žijících na ubytovnách nebo v azylových domech. Směřujeme k tomu prostřednictvím nových Pravidel podporovaného bydlení, jejichž přípravy jsou téměř u konce.
pokračování