Kauza stavby

O sporných stavbách na Praze 3.

Jeden monstr projekt ne, druhý ano

Jeden monstr projekt ne, druhý ano
Lidé z Kouřimské jsou spokojeni, že radnice v případě parčíku České spořitelny hájila veřejný zájem a pozemek i když draze, ale přece jen odkoupí. Na druhou stranu ale občané běsní kvůli tomu, že na sousedním pozemku, který jako stavební parcelu koupila jiná společnost, povolila megalomanskou stavbu obchodně-administrativního centra. pokračování

Garáže na zahradě školky na Jarově

Garáže na zahradě školky na Jarově
Plány na podzemní garáže na školní zahradě? Paradox, ale na P 3 je to již standard. Radnice P 3 se chlubí drahou záchranou parčíku v Kouřimské, ale sama usilovně pracuje na zničení jiných zelených ploch. Útok radnice na Škroupovo náměstí je odražen, ale jsou zde další plány na výstavbu podzemních garáží. pokračování

Přestavba Žižkovského nádraží odložena

Přestavba Žižkovského nádraží odložena
Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, která kvůli dopadu krize na developery a neshodám s urbanisty odložila další projednávání změn územního plánu. Změny se týkaly i dalších kritizovaných projektů, jako jsou přestavba Masarykova nádraží, nádraží Praha - Smíchov, nebo lokality Bubny - Zátory. pokračování

Přestavba žižkovského nádraží je v ohrožení

Přestavba žižkovského nádraží je v ohrožení
Už v příštím roce se zde mohlo začít stavět obchodně-komerční centrum a bytové domy a místo se mělo proměnit k nepoznání. Jenže developeři, kteří už si na areál brousili zuby, budou mít možná smůlu. Na pozemky jsou totiž vydány dvě stavební uzávěry, takže se realizace projektu za zhruba čtyři miliardy korun zatím odkládá. pokračování

Nová hospůdka na Parukářce zatím nevyroste

 Nová hospůdka na Parukářce zatím nevyroste
Štamgasti stávajícího podniku se radují. Žižkovská radnice na druhé straně zvažuje, jaké kroky podnikne dál. Většinou se říká, že mají devět životů, o kočkách, v případě hospůdky na Parukářce to ale platí rovněž. pokračování

Cyklostezka pod Vítkovem

Cyklostezka pod Vítkovem
V tichosti se buduje cyklostezka na tělese železniční tratě na úpatí Vítkova. Je to jedna z mála pozitivních informací z Prahy 3 Stavbu provádí firma Strabag pro ČD. Stavba se již rozjela a měla by být podle slov stavebníků dokončena do konce roku. Je to sice jen malá kapička a doba bezpečné jízdy na kole po Praze je stále v nedohlednu, ale alespoň něco. pokračování

Ne - Rajská zahrada 3

Ne - Rajská zahrada 3
Dětské hřiště ve spodní části parku, které se po dešti promění na bahnitý plácek, se lepšího povrchu než udusaná tráva a bláto jen tak nedočká. Řešení by byl nový povrch z lité gumy, jak tomu je na hřišti v Riegrových sadech na Praze 2. Rada MČ Praha 3 však na svém jednání odmítla nový povrch zaplatit. pokračování

U Olšanské ulice mají vyrůst stovky luxusních rezidencí.

U Olšanské ulice mají vyrůst stovky luxusních rezidencí.
Přinášíme článek z Hospodářských novin o záměrech developerů na Praze3. V zrcadle současné krize je jasné, že se všechny záměry neuskuteční, je ale dobré vědět co mají betonáři za lubem a co budou nejspíše přes lobisty prosazovat na radnici Prahy 3. Již dnes je ale jasné, že se celá oblast mimořádně zatíží nejen dopravně. Chybí hromadná doprava, školky, školy a obchody. To vše nechávají developeři stranou. Proti výstavbě se dlouhodobě staví SZ. pokračování

Bestie triumfuje v Lupáčově

Bestie triumfuje v Lupáčově
Stromy a keře na rohu ulic Lupáčova, Rokycanova a Prokopova zmizely. Další kousek zeleně ustoupil velkolepým plánům radnice Prahy 3 a opět je to plán na výstavbu garáží. Na stavbu je v letošním rozpočtu vyčleněno 80 milionů. pokračování

Připomínky k územnímu plánu jen do 5.4.

Připomínky k územnímu plánu jen do 5.4.
Pomozte sehnat 500 podpisů pro "zástupce" Michaelu Valentovou (Pražské matky) a Michala Křivohlávka (Auto*Mat). Přijďte se podepsat a podpořte tyto námitky k územnímu plánu: 1) Lepší podmínky pro chůzi v ulicích tzn.dostatek místa na chodnících, přechody a logické pěší spojení přes bariéry 2) Více kvalitní zeleně nejen na okraji města ale i v širším centru 3) Zklidnění severojižní magistrály od Pankráce do Troji (znamená méně aut v centru a více pruhů pro cyklisty) 4) Upuštění od výstavby další části Městského okruhu z Holešovic přes Libeň do Strašnic (stop dálnicím uvnitř města, více peněz do veřejné dopravy) pokračování

Rajská zahrada otevřena - uzavřena - otevřena

Rajská zahrada otevřena - uzavřena - otevřena
Park se znovu otevře 1.4. Je to od začátku smolný projekt. Stavba se protáhla o jeden rok, stála o 10 milionů více (celkem 40 milionů), při slavnostním otevření uprostřed módní přehlídky v září 2008 vypadla na několik dní elektřina. Teď je park již pátý měsíc uzavřen - mimo jiné hrozí nebezpečí úrazu na mokré dřevěné palubovce, přes kterou je jediný přístup k WC. pokračování

Pozor! Zásady územního rozvoje Prahy ovlivní i náš život

Pozor! Zásady územního rozvoje Prahy ovlivní i náš život
Nepozorovaně a bez publicity se blíží termín projednávání klíčového celopražského projektu. Veřejné jednání se bude konat dne 2.4. 2009 od 10.00 hodin. Kdo se chce informovat a popř. vznést námitky nebo připomínky, má na to již jen několik dnů. Utajenost má zřejmě napomoci hladkému prosazení všech záměrů developerů a jim věrných představitelů magistrátu. Přinášíme alespoň základní vyhlášku a cestu k informacím. pokračování

DISKUSE

Re: Prosím pomoc s dohledáním místa fotografie

Ano, jedná se o nynější konečnou tramvají na Spojovací. Vpravo - dnes již neexistující zahrádkářská osada, která vznikla po 2. světové válce na místě bývalého vojenského ...
pokračování

Re: Chudák Radovan

Milý Honzo. Kretén je ještě velice slušné a málo výstižné slovo. Za celou dobu jejich existence jsem je neviděl dělat užitečnou práci, od samého počátku je zajímají jen odtahy, ...
pokračování

Nesouhlasím

Nesouhlasím s textem: "Z druhé fotografie cítíme léto… Dole pod stromem se krčí jedno jediné auto. Vzpomínáte, když se v minulém roce rekonstruovala tramvajová trať a jak se díky ...
pokračování

a kde budou v budoucnu chodci?Budou ručkovat na stromech, které se vysadí ?

Vážení, je to cca 15 let, kdy se kvůli dotacím rozhodly městské části Prahy pro cyklostezky.Fajn, já jen že chodci už uskakují všude.Na náplavce u Vltavy , na cestě Branickou loukou, ...
pokračování

Re: Re: Diky!

Slušný člověk nepotřebuje nikam jezdit, snažme se o to, aby vyrostl nový ekologický člověk. Já auto nikdy neměla, všude dojdu pěšky nebo MHD.
pokračování