Ministr Dobeš hledá využití pro Nákladového nádraží Žižkov

NázoryMinistr Dobeš hledá využití pro Nákladového nádraží Žižkov

Ministr dopravy Pavel Dobeš včera navštívil jednání zastupitelstva Prahy 3 a debatoval se zastupiteli o budoucnosti budov na Nákladovém nádraží Žižkov. Ty stojí v cestě záměru žižkovské radnice vybudovat přes území čtyřproudou kapacitní komunikaci, tzv. Jarovskou spojku, která má Žižkov napojit na budoucí východní část městského okruhu. Dobeš sdělil zastupitelům, že do návrhu státního rozpočtu se nedostala původně plánovaná dvoumiliardová dotace na vybudování Jarovské spojky a není proto možné počítat s financováním výstavby s pomocí státu.

Ministr Dobeš dále předal zastupitelům vzkaz od ministra kultury Bessera, podle kterého má ministerstvo kultury zájem využít budovy nádraží jako depozitář pro Národní knihovnu, a to v případě že dojde k zapsání budov na seznam kulturních památek. Využití budov však podle Dobeše zůstává otevřené. Požádal proto zastupitele, aby podpořili myšlenku vypsání mezinárodní architektonické soutěže na využití celého komplexu. 
K dotazům zastupitelů o zajištění bezpečnosti Nákladového nádraží uvedl ministr Dobeš, že se dohodl s představiteli Českých drah na zajištění dostatečné ostrahy objektů. Lze tak říci, že bezpečností rizika spojená s provozem budov do doby rozhodnutí o jejich budoucím využití, jsou eliminována.  
 
Vedení radnice TOP 09 a ODS stále hledá pouze důvody, proč se mají budovy nádraží bourat. Jsem rád, že ministr Dobeš přistupuje k problému opačným způsobem a aktivně hledá způsoby, jak nákladové nádraží využít k prospěchu Pražanů. Ukázal zastupitelům, že zachování nádraží je rozumná alternativa, se kterou je třeba počítat a podpořil i jeden z cílů sdružení Tady není developerovo – vypsání architektonické soutěže na využití nádraží,“ uvedl Matěj Stropnický, předseda zastupitelského klubu Žižkov [nejen] sobě a člen sdružení Tady není developerovo. 
 
Jarovská spojka jako čtyřproudá kapacitní komunikace natáhne na Žižkov další automobilovou dopravu, z níž velká část bude pouze tranzitní do centra města a ven. I propočty developerů ukazují, že intenzita dopravy na Koněvově a Vinohradské ulici se po vybudování jarovské spojky v příští dekádě zvýší o třetinu až polovinu. A my bychom za to podle vedení radnice měli ještě zaplatit 2 miliardy z našich daní.
 
 

Související články

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu

Odbor územního plánu Magistrátu HMP vyhověl připomínkám o.s. Tady není developerovo a přiklonil se k postupu, že není možné projednat změnu územního plánu Nákladového nádraží Žižkov v rámci celoměstsky významných změn územního plánu dříve, než bude rozhodnuto o prohlášení budovy nádraží kulturní památkou. pokračování

Budova Crystal Prague: nový “klenot“ ve sbírce Prahy 3

Že občané měst jsou ti poslední, kdo rozhodují o podobě prostředí, ve kterém žijí, si dnes uvědomuje asi každý, kdo jen trochu sleduje směr, jakým se ubírá „vyvážený“ rozvoj hlavního města. Budova Crystal Prague je jedním z dalších takovych kontroverzních projektů. pokračování

ODS si udržela vliv na akciové společnosti Prahy 3

Názory
Člověku nezapojenému do života politických stran na Žižkově se koalice TOP09 a ODS může zdát jako docela pevná politická formace. Od začátku však trpí většími či menšími spory. V první polovině tohoto roku bylo pnutí uvnitř koalice způsobeno zejména otázkou obsazení představenstev a dozorčích rad akciových společností zřízených městskou částí. TOP09 ...pokračování
reklama