Přestavba Žižkovského nádraží odložena

Přestavba Žižkovského nádraží odložena

Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, která kvůli dopadu krize na developery a neshodám s urbanisty odložila další projednávání změn územního plánu. Změny se týkaly i dalších kritizovaných projektů, jako jsou přestavba Masarykova nádraží, nádraží Praha - Smíchov, nebo lokality Bubny - Zátory.

I na Kauze 3 se objevily polemiky o regulérnosti výběru developerů a o náhlých zvratech v projednávání změny územního plánu na areál nákladového nádraží. Změny projednával Výbor pro územní rozvoj a majetek městské části Praha 3 v tomto složení:
Předseda:     Bc. Ondřej Pecha     ODS
Členové:     Pavel Hurda    ODS
Markéta Vránová    ODS
Jan Plíva    ČSSD
Ing. Bohuslav Nigrin    ČSSD

Žižkovská radnice podala dva návrhy na změnu územního plánu na Nákladovém nádraží. První návrh odeslaný pouhý měsíc před tím druhým se snažil respektovat architektonickou studii, která v součinnosti s MČ  vznikala několik let. Byl detailně strukturovaný, vymezoval park, veřejné vybavení (mateřskou školku), omezoval výšku budov a stanovoval, kde má převládat obytná funkce a kde smíšená.

"Těsně před vypršením lhůty pro podávání podnětů k novému územnímu plánu, se však objevil nový hráč – společnost Sekyra Group Development, která společně s Českými drahami založila společnost Žižkov Station Development, která má budoucí zástavbu Nákladového nádraží realizovat. Radnice na doporučení Výboru pro územní rozvoj na podnět Sekyry téměř ze dne na den přijala novou podobu návrhu územního plánu a odeslala ji na Magistrát . V návrhu není žádný pozitivní posun, naopak developerům dává volné ruce. Radní se sice hájí jakousi dohodou s partnery. Ta je však velmi vágní, není schválená radou ani zastupitelstvem, no a víme jak fungují podobné dohody. Jediný účinný nástroj na obranu před zájmy developerů - územní plán - žižkovská radnice dubnovým návrhem zahodila," uvádí např. zastupitel Rut (SZ).

Mluvčí společnosti Sekyra Group Radek Polák, který plánuje projekty na žižkovském a smíchovském nádraží řekl, že dnešní rozhodnutí z hlediska příprav nic nezmění. "Jsou to projekty, které vznikají v řádu deseti až 15 let. Jsou to území, která dřív nebo později stejně budou potřebovat revitalizaci," poznamenal. Projekty jsou podle něj v současnosti ve stadiu urbanistické studie.

Na magistrátě je radním zodpovědným za změny územního rozvoje pan Martin Langmajer. Shodou okolností byl právě odsouzen na tři roky podmínečně za zabití matky a zmrzačení dcery, do jejichž auta najel plnou rychlostí (120 km/h) se svým offroudem. V době nehody telefonoval.

Pražský magistrát tvrdí, že se změny územního plánu nezastavují definitivně. "Některé se jen nestihly projednat do takového stadia, aby mohly být schváleny," řekl dnes mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Podle radního Martina Langmajera byly některé přerušeny také do té doby, dokud se nevyjasní představy jednotlivých městských částí o dalším využití těchto území.

Plánované developerské projekty v těchto lokalitách by si vyžádaly investice v řádech desítek, až stovek miliard korun. Mnohé z těchto projektů vyvolaly nesouhlas veřejnosti, proti se v některých případech stavěli i památkáři.

nakladove nadrazi





 


Související články

Žižkovská radnice se s Nákladovým nádražím chlubí předčasně

Názory
Reakce na článek o budoucím využití Nákladového nádraží Žižkov v Radničních novinách 6/2008pokračování

Zapojte se do diskuse o budoucí podobě Nákladového nádraží Žižkov

Názory
V tichosti dochází k rozhodnutí o zásadní změně Prahy 3. Přestavba Nákladového nádraží bude největší jednorázovou změnou v moderní historii Prahy 3, ale i celé Prahy. Nebuďte lhostejní k její budoucí podobě. Teď je čas něco změnit! Až budou postaveny mrakodrapy a zahltí nás tisíce nových aut, tak bude pozdě. pokračování

Připomínky sdružení Arnika k přestavbě Nákladového nádraží

Připravované změny v územním plánu Prahy přinesou mrakodrapy, dopravní zácpy a úbytek zeleně. Praha se má stát největším staveništěm Evropy. Prahu 3 bohužel zasáhne tato smršť také. Především to bude přestavba Nákladového nádraží. Přinášíme text, který zaslalo sdružení Arnika jako připomínku k tomuto bodu územního plánu. pokračování

Pozor! Zásady územního rozvoje Prahy ovlivní i náš život

Nepozorovaně a bez publicity se blíží termín projednávání klíčového celopražského projektu. Veřejné jednání se bude konat dne 2.4. 2009 od 10.00 hodin. Kdo se chce informovat a popř. vznést námitky nebo připomínky, má na to již jen několik dnů. Utajenost má zřejmě napomoci hladkému prosazení všech záměrů developerů a jim věrných představitelů ...pokračování

Připomínky k územnímu plánu jen do 5.4.

Pomozte sehnat 500 podpisů pro "zástupce" Michaelu Valentovou (Pražské matky) a Michala Křivohlávka (Auto*Mat). Přijďte se podepsat a podpořte tyto námitky k územnímu plánu: 1) Lepší podmínky pro chůzi v ulicích tzn.dostatek místa na chodnících, přechody a logické pěší spojení přes bariéry 2) Více kvalitní zeleně nejen na okraji města ale i v širším ...pokračování

U Olšanské ulice mají vyrůst stovky luxusních rezidencí.

Přinášíme článek z Hospodářských novin o záměrech developerů na Praze3. V zrcadle současné krize je jasné, že se všechny záměry neuskuteční, je ale dobré vědět co mají betonáři za lubem a co budou nejspíše přes lobisty prosazovat na radnici Prahy 3. Již dnes je ale jasné, že se celá oblast mimořádně zatíží nejen dopravně. Chybí hromadná doprava, ...pokračování

Přestavba žižkovského nádraží je v ohrožení

Už v příštím roce se zde mohlo začít stavět obchodně-komerční centrum a bytové domy a místo se mělo proměnit k nepoznání. Jenže developeři, kteří už si na areál brousili zuby, budou mít možná smůlu. Na pozemky jsou totiž vydány dvě stavební uzávěry, takže se realizace projektu za zhruba čtyři miliardy korun zatím odkládá.pokračování
reklama